Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 07.06.2008, 10:04
Tumi:n Avatar
Tumi Tumi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 15.01.03
Sijainti: Joensuu
Viestit: 1.502
Perusasetus

o4oo182187 tuolla voi olla vielä vanteen levennys palvelu... tai sitten ei.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 07.06.2008, 10:29
ventora ventora ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 03.12.07
Sijainti: lohja
Viestit: 611
Perusasetus

täällä on vanne työt,niin levennys kuin kavennus ja keskustan liikutukset.kaikkia sorvitöitä tarjolla,kohta myös jyrsintää 0407459395 herlevi lohja
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 07.06.2008, 11:52
Lepi Lepi ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 04.06.08
Sijainti: Pyhäsalmi
Viestit: 3
Perusasetus

Jep Jep! Mietinkin sitä keskustan siirtoa mutta koneet puuttuu. Vielä sen verran, että missä kohdassa muilla mersumiehillä on tuo keskusta vanteen ulkoreunasta vanteen keskiöön kun vanne on 10*15. Siis itse levennetyissä vanteissa?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 08.06.2008, 12:03
AtteL:n Avatar
AtteL AtteL ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 15.03.08
Sijainti: VALKEALA(kouvola)
Viestit: 850
Perusasetus

Itte ostin Auto-Berneriltä LT35 vm.-00> volkkarin alkuperäiset "pelti"pyörät, on kunnon materiaalia, laadukkaat ja makso 37,-/kpl(kyselin Raskoneelta vastaavan mersun vanteita mut hinta jäi 45,-/kpl)
Keskiöt irti ja offsetti sitte just sovivaksi omien renkaiden leveyden mukaan, kiitos valmiista mitasta Mikko V:lle Poriin.. ja eikun hitsaten 10" leveisiin irtokehiin+B-L
Offsettiä en nyt muista ulkoa, mutta oli aika lähellä nollaa 16/35-15 pyörillä, käytännössä niin sisällä kun mahdollista, ratti ääriasennossa mahtuu juuri pyörimään ilman hankaamista pitkittäis-tukivarteen.

Mittasin etäisyyden vanteen sisäreunasta keskiön sisäpuolen kiinnityspintaan joka on 13cm

Viimeksi muokannut AtteL : 09.06.2008 13:24
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 17.07.2008, 19:44
Hencca:n Avatar
Hencca Hencca ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 24.01.05
Sijainti: Sodankylä, Finland.
Viestit: 488
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja AtteL Näytä viesti
Itte ostin Auto-Berneriltä LT35 vm.-00> volkkarin alkuperäiset "pelti"pyörät, on kunnon materiaalia, laadukkaat ja makso 37,-/kpl(kyselin Raskoneelta vastaavan mersun vanteita mut hinta jäi 45,-/kpl)
Keskiöt irti ja offsetti sitte just sovivaksi omien renkaiden leveyden mukaan, kiitos valmiista mitasta Mikko V:lle Poriin.. ja eikun hitsaten 10" leveisiin irtokehiin+B-L
Offsettiä en nyt muista ulkoa, mutta oli aika lähellä nollaa 16/35-15 pyörillä, käytännössä niin sisällä kun mahdollista, ratti ääriasennossa mahtuu juuri pyörimään ilman hankaamista pitkittäis-tukivarteen.

Mittasin etäisyyden vanteen sisäreunasta keskiön sisäpuolen kiinnityspintaan joka on 13cm
Lainaus:
eipä taida noita 15" kehällä olevia vanteita saada sopiin sisempään kun ottaa satulaan kiinni, maks. takatila noin 100mm
Mikäs tässä nyt mättää vai onko nämä vaan mutu-mittoja? Omat vannesuunnitelmat kun on tässä mietinnässä. onko jollain tarkkaa tietoa siittä paljonko on tilaa jarrusatulan ja vanteen välissä (siis paljonko kestää vanteen tulla sisään kiinnityspinnasta)? Onko isoa eroa tässä asiassa jos käyttää 16" vannetta? kun autossa on nyt paikallaan nuo 15"x10" TML -44 et vanteet ja harkinnassa on että alanko muokkaamaan näitä vanteita vai pitäiskö hyödyntää noita 16" originaalivanteita ja leventää niitä, pihalla on muutama sarja ylimääräisenä.

Oliskohan noissa TML vanteissa varaa levittää sisäänpäin vannetta niin samalla offset pienenisi (haaveissa myös leveämmät renkaat joten vanteen leveydestä olisi vain plussaa...
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 17.07.2008, 21:55
HV HV ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 04.02.07
Sijainti: ikaalinen, .
Viestit: 1.950
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hencca Näytä viesti
Mikäs tässä nyt mättää vai onko nämä vaan mutu-mittoja? Omat vannesuunnitelmat kun on tässä mietinnässä. onko jollain tarkkaa tietoa siittä paljonko on tilaa jarrusatulan ja vanteen välissä (siis paljonko kestää vanteen tulla sisään kiinnityspinnasta)? Onko isoa eroa tässä asiassa jos käyttää 16" vannetta? kun autossa on nyt paikallaan nuo 15"x10" TML -44 et vanteet ja harkinnassa on että alanko muokkaamaan näitä vanteita vai pitäiskö hyödyntää noita 16" originaalivanteita ja leventää niitä, pihalla on muutama sarja ylimääräisenä.

Oliskohan noissa TML vanteissa varaa levittää sisäänpäin vannetta niin samalla offset pienenisi (haaveissa myös leveämmät renkaat joten vanteen leveydestä olisi vain plussaa...
tuo 100mm oli maksimi ainakin omissa vanteissa jotka oli 8" leveät, mutta tietysti riippuu kehästä ja sen muodosta

ja itse tekisin nyt mielummin 16" vanteet
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 17.07.2008, 22:57
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

jospa -ranke- pukkais tänne kuvat, 16" alkup vanne levitetty vähän ulos + beadlock, melko asiallinen paketti ainakin 13" boGGerille
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
m: 15" vanteet, ilmeisesti pajeron orkkis vanteet landruiseri O/M/V Renkaat ja vanteet 0 25.12.2007 22:27
broncon vanteet ja renkaat ees vanteet Feman O/M/V Renkaat ja vanteet 1 28.09.2007 22:47
O:35 Renkaat+vanteet M: 33"+8" vanteet nuppi O/M/V Muut 8 26.11.2005 00:32


Sivu luotu: 08:25 (GMT +2).