![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Puhutaankohan tässä nyt askelreleestä, sysäys rele on minulle outo nimi. Meillä töissä on käytössä, kaivinkoneenpikaliitin hydrauliikanventtiilin ohjaus sähköihin, jos itse joudutaan tekeen, Bosch-askelrele. (askel releen nimellä ainakin autotarvikeliikkeet tuntee). Napa numeroita en muista, kun niin harvoin joutuu käyttämään, mutta jos aatellaan kuvitteellisesti, niin siinnä on: Napa 1: jatkuva virta 2: signaali 3: maa 4: käyttö A 5: käyttö B 6: Jokin???? Eli sulakkeelta jatkuva virta Napa1. Tältä ohjaavalta katkaisijalta/viikseltä napa 2. Maa, maahan. Sitten käyttö A: (lyhyille valoille). Ja käyttö B (pitkille). Kun vedät viiksestä, niin signaali siirtää askeltaen A:han jolloin syttyy lyhyet. Viiksestä uudestaan ja signaali siirtää askeltaen B:hen jolloin pitkät. Tämän mallin releessä jota käytämme, on 6 napaa, vaikka 5 vain tarvii toimiakseen. En tiedä mikä tuo yksi napa on. Oikeat napa numerot saan katsottua töissä, jos muisti lappu on pysynyt sähkötarvikepakissa tallessa. ----- Oliko tarpeeksi sekavasti ilmaistu. Mutta joo, en tiedä mikä on mennyt pieleen. Ja puhutaanko edes samasta asiasta.
__________________
http://s1269.photobucket.com/user/Je...?sort=2&page=0 |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Joo Samasta releestä puhutaan. Tai ainakin melkein samasta.
Minun releeni nimittäin sisälsi jotkut apukärjet, jolla siihen jäi pitojännite kelalle??? Kelan johdot kun kytki väärinpäin, niin paukku lähti. Vääntelin ylimääräisen kärjen sivuun ja nyt skulaa. Releen myyjä ei ainakaan ollut tavaransa tasalla! Oli joku Volkkarin askelrele. Kiitos Jeeppi-ukko. |