Tämä remontti kävikin mielenkiintoiseksi. Kansi on irti ja venttiilit on ok, eli ei yllä tässä koneessa männät niihin. Karstapaskaa vaan oli kannen päällä hirveitä lastuja.
Koneistajan kanssa äsken kantta ihmeteltiin ja todettiin että kansi on kierossa ja kierossa vielä oudosti kummaltakin puolelta samaan suuntaan. Eli keskikohta tavallaan pallolla. Johtuu todennäköisesti koneen keittämisestä. Ei ole kyllä mun aikana keittänyt, mutta siitä johtuen nokka-akseli ei oo kunnolla siis pyörinyt. Niin ja nokka-akselikin oli melko kulunut.
Todettiin siinä, että kyllä siitä kannen saa oikaisemalla sen ja nokkalinjan suoristuksella ja venttiilien hionnalla, mutta onko se enää järkevää? Koneistuksen hinta-arvio oli 200eskoo. Nokka-akselin ja keinujen hintaa en ole uskaltanut vielä kysyäkkään. (ehkä 500-700eur) Karstan määrästä koneistaja totesi, että moottorin alakertakaan ei enää välttämättä ole luotettava!
Eli mitä järkeviä vaihtoehtoja täsä olis. Vaihanko koko koneen uuteen, mikä ei sekää nii helppoa ole kun ei noita 2,4 EFi (22R-E) motteja puissa kasva. Vai olisko td-motti kallis/paha vaihtaa? Onko kellää tietoo mistä edullisimmin saisin ko. osia tuohon vanhaan pannuun?
Ja jos jollain sattuu ehjää kantta,nokka-akselia, venttiilikoneistoa tai koko moottoria olemaan kaupan nii ottakaa yhteyttä.
www.vharkone@students.oamk.fi tai privaa
Niin ja kone on vm. 90 ajettu 240tkm
www.harski83.vuodatus.net
Edited by - härski on 07/05/2008 17:53:08