Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Linkit muihin palveluihin > Elävä Arkisto > Out of this World > Tuskan Parahdus - The True Stories
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tuskan Parahdus - The True Stories Tuska's Stories About Real Life

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 28.07.2002, 19:04
tuska
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Ryyppäämässä 2


Sain perjantaina aivohalvauksen ja päätin lähteä Jyväskylään ottamaan kaljaa. Hyppäsin autoon ja työntelin nilkka suorana sinne. Ostin matkalla joltain huoltoasemalta 2 sixpäkkiä olutta alkuruoaksi. Perillä mä olin vasta joskus puoli yhdeksän aikaan illalla, joten säästin toisen sixpäkin seuraavaksi päiväksi ja toisen nielaisin heti. Pari kaveria mukaan ja baarikierrokselle kaupunkiin.

Muistaakseni ensimmäisenä painuttiin Bar68 -nimiseen mestaan. Ihan hyvä paikka - halpa kalja, nopea palvelu ja värikästä porukkaa. Portsari istuskelee yleensä oven vieressä olevalla tuolilla. Me kitattiin siellä kaljaa ihan tuelta ja oltiin lähdössä pois, kun huomattiin Lasen kanssa että pari heppua puuttuu. Portsari notkui terassin puolella juttelemassa jollekin kaverilleen. Me jäätiin Lassen kanssa siihen ovelle odottelemaan muita ja mä istuin siihen tuolille. Kohta rupes vituttamaan kun kaikki sisääntulijat morjesteli tuttavallisesti, vaikka mä en tuntenut niistä ketään. Morjestelin alkuun takaisin ja kysyin joltain uushipiltä paperitkin siinä sivussa. Kävi mielessä että seuraavan kerran kun on rahat tiukilla ja pitäisi kaljaa saada, niin mä meen siihen ovelle istumaan ja alan kiskomaan 1€ sisäänpääsymaksua. Olis siinä porukalla tiskillä ihmettelemistä kun "portsari" tulis kohta niiden perässä sinne tiskille ja tilais kaljaa.

Katsottiin viisaimmaksi vaihtaa baaria. Mentiin koko sakki Elohuvi -nimiseen yökerhoon. Tuntui vahvasti siltä, että ulkomaalaiset heput pääsi paljon paremmin naisten juttusille, joten yhden meistä täytyi uhrautua ja esittää ulkomaalaista. Mä olin vapaaehtoinen ja kun Lontoon kieli sujuu vielä humalassa aika hyvin, niin arvottiin mun kansalaisuudeksi Irlantilainen. Ostin ensin pari kaljaa loistavalla irkkumurteellani ja se tepsi, joten etsittiin pöytä missä on paljon tsubuja ja pari tyhjää paikkaa. Sitten vaan siihen kyselemään olisko ne paikat vapaita. Olihan ne kun Lontooks kyseli. Ei keretty jauhamaan kuin minuutin verran kun yks dooris kysy mistäpäin mä olen. Muuten meni ihan vitun hyvin, mutta viereisessä pöydässä sattui istumaan ihan oikea irkku. Se halus välttämättä jutella mun kanssa. Mä vedin sen tyypin vähän sivummalle ja koitin selittää etten mä mikään irlantilainen ole. Ei se meinannut millään uskoa vaan kyseli vaan että mistäpäin irlantia mä olen. Kun mä vihdoin ja viimein sain sen vakuutettua etten mä mikään saakelin irkku ole, se rupes nauramaan ja sanoi "Yer a fucking arsehole!". Ei viitsitty jäädä maleksimaan paikalle jos se sattuis möläyttämään niille dooriksille oman huomionsa. Eli taas tuli baarin vaihto eteen.

Tässä vaiheessa tuli pienehkö muistikatkos ja aamulla heräsinkin kaverin kämpältä. Alettiin tuhoamaan sitä mun toista sixpäkkiä ja samalla päätettiin ettei illalla mennä ainakaan sinne Elohuviin. Kun kaljat oli juotu otettiin frisbee mukaan ja mentiin kaljakaupan kautta rannalle heittelemään/juomaan. Jossain vaiheessa alkoi kalja hiukan närästämään ja jouduin hidastamaan tahtia. Painuttiin myöhemmin kaupunkiin ja porukka jakautui kahtia. Toinen puolisko painui Freetimeen ja toinen Tabascoon. Itse menin Freetimeen. Mulle tuotti suuria vaikeuksia juoda ensimmäistä kaljaa siellä, joten siirryin suoraan kovempiin huumeisiin -> Jack Daniels' on the rocks. Olo alkoi helpottaa ja Lasse tuli Tabascosta meidän remmiin. Naurettiin jollekin pitkälle honkkelille, joka meni tanssilattialle vain siinä tapauksessa että siellä oli myös naisia. Aivan sama mikä biisi siellä soi niin se jätkä veteli ihan omia kuvioitaan siellä. Lopulta se sai siitä tiskille mukaansa 2 naista. Todennäköisesti lupautui ostamaan niille viinaa - muuta järkevää selitystä ei keksitty.

Homma alkoi mennä sen verran tylsäksi, että mentiin sinne Tabascoon. Siellä Lasse syöksyi heti tiskille ja sen vieressä oli joku lyhyt jätkä. Me muut mentiin skannailtiin ympäristöä siinä lähistöllä. Kohta Lasse singahtaa siitä tiskiltä ja alkaa suu vaahdossa selittämään kuinka saakelin oudon tyypin se oli siinä tiskillä tavannut. Se pieni mies oli sanonut Lasselle "tilaa mullekin.", mutta Lasse ei ollut kuulevinaan sitä. Kun myyjä sitten tuli kohdalle Lasse tilas kossukolan ja kysyi siltä hepulta että mitä se ottaa. "Jotain alkoholitonta, ihan sama mitä" ja samalla lupas maksaa sen Lassen paukun. No se ukko höyläs korttiaan ja alkoi samalla julistaa jotain ihmejuttua Lasselle. Oli kuulemma kertonut mitä Lasse on ja mitä ei ole. Lasse kyseli vähän hiiltyneenä siltä että millä perusteella se oikein alkaa ihmisiä tollalailla luokittelemaan. "Ihminen ei ole täydellinen" oli vastaus. Lopuksi se äijjä sano "No mitä sä opit tästä? Sen että sait ilmasen paukun. Mä en haluu nähdä sua enää ikinä" ja lähti sitten kiitämään pois.

Jossain vaiheessa lähdettiin kämpille nukkumaan ja aamulla maistui suussa paskalle.


---------------------
Nemo ante mortem beatus.

-tuska

Edited by - tuska on 28/07/2002 20:05:25

Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ryyppäämässä tuska Tuskan Parahdus - The True Stories 0 30.06.2002 10:03


Sivu luotu: 05:21 (GMT +2).