Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 08.03.2008, 09:13
JF JF ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 14.11.03
Sijainti: Espoo
Viestit: 1.786
Perusasetus

Vapaastihengittävässä (karkeasti HJ-60) ja ahdetussa (karkeasti HJ-61) on sellainen pieni ero että toisessa on kannessa esikammiot ja toisessa suoraruiskutus. Toinen pieni ero on se ahdin, jonka avulla pakokaasun lämpöä saa vähän talteen ahtopaineen muodossa.

Kulutuksen pienentämiseksi voi vaikka tehdä hyvin virtaavat imu- ja pakosarjat, käyttää kantta virtauspenkissä, laittaa kiinni turboahdin ja mahdollisimman tyhjä ja lyhyt pakoputki. Ilmanottoakin voi hiukan avartaa, tosin isompaa imusuodatinta ei löydy juuri mistään henkilökuljettimesta.

Tämän lisäksi jos männänlaet pinnoittaa keraamisella lämpöeristeellä, käsittelee koneen kitkapinnat kotimaisella metallikeraamisella valmisteella ja varmistaa että pyörivät massat ovat tasapainossa ollaan jo lähellä sitä pistettä, jonka jälkeen ei liene muita vaihtoehtoja kuin moottorinvaihto.

Myös auton madaltaminen ja mahdollisimman kapeat renkaat mahdollisimman kovilla paineilla saavat sen rullaamaan herkemmin.

Muistetaan kuitenkin, että maailman pisin maanpäällinen matka on tehty FJ-60:llä, jonka keskikulutus on ollut 24,7 l/100 km:



http://www.weltrekordreise.ch/a_starte.html

Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
o:hiluxin polttoaineen imuputket Hharri O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 09.08.2006 20:20
Polttoaineen kulutuksia Mikko Virtanen Linkit 0 19.05.2006 09:59
O: Läjän polttoaineen täyttöputki H_Nietu O/M/V Muut 3 22.12.2005 19:06
polttoaineen saannin turvaus pee Tekniikka & Jutustelu 10 24.06.2005 15:41
polttoaineen imuongelma uazman Tekniikka & Jutustelu 10 12.01.2005 22:02


Sivu luotu: 14:17 (GMT +2).