Vapaastihengittävässä (karkeasti HJ-60) ja ahdetussa (karkeasti HJ-61) on sellainen pieni ero että toisessa on kannessa esikammiot ja toisessa suoraruiskutus. Toinen pieni ero on se ahdin, jonka avulla pakokaasun lämpöä saa vähän talteen ahtopaineen muodossa.
Kulutuksen pienentämiseksi voi vaikka tehdä hyvin virtaavat imu- ja pakosarjat, käyttää kantta virtauspenkissä, laittaa kiinni turboahdin ja mahdollisimman tyhjä ja lyhyt pakoputki. Ilmanottoakin voi hiukan avartaa, tosin isompaa imusuodatinta ei löydy juuri mistään henkilökuljettimesta.
Tämän lisäksi jos männänlaet pinnoittaa keraamisella lämpöeristeellä, käsittelee koneen kitkapinnat kotimaisella metallikeraamisella valmisteella ja varmistaa että pyörivät massat ovat tasapainossa ollaan jo lähellä sitä pistettä, jonka jälkeen ei liene muita vaihtoehtoja kuin moottorinvaihto.
Myös auton madaltaminen ja mahdollisimman kapeat renkaat mahdollisimman kovilla paineilla saavat sen rullaamaan herkemmin.
Muistetaan kuitenkin, että maailman pisin maanpäällinen matka on tehty FJ-60:llä, jonka keskikulutus on ollut 24,7 l/100 km:
http://www.weltrekordreise.ch/a_starte.html