Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 19.02.2008, 15:01
HiioHoi HiioHoi ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 03.01.08
Viestit: 12
Perusasetus

Tarkistetut mitat.(Sertifioidulla K-prof rullamitalla)
Tyhjää tilaa seuraavasti
Takaperän alla 25cm
Iskarien kiinnikkeet takana 28cm tulee n 10cm ulos renkaan sisäreunasta
Taka-akselin alla 34cm

Edessä tukivarren alla 28cm, nousee nopeasti n 15cm renkaasta on jo 31cm
Edessä keskellä 34cm etutasauspyörästö suojassa muovisen "panssarin" alla jonka poistamalla saisi lisää tilaa, mutta olkoon paikallaan pitää moottoritilan puhtaampana.

Renkaidenvälissä rungon alla tasaisesti n 36 cm tilaa
kynnyskotelojen alla 48cm.

Joustovaroja en ole mitannut mutta aika jäykkä on kun on kaikki vakaajat ym paikallaan enkä niitä aio pois ottaakaan.
Toisaalta perän visko on niin tiukka etten ole vielä pitoa menettänyt "ristiriipunnoissa"(käkkäri auttaa vielä lisää tarvittaessa)




Border Colliekaan ei tarvitse tietä kulkeakseen.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 15.02.2009, 13:29
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Smile

Heh,tuohan on perus kauppa farmari eikä mikään maastoauto!
Ostaisit sinäkin tojotan, HJ ja BJ menee varmasti paremmin
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 15.02.2009, 14:38
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Heh,tuohan on perus kauppa farmari eikä mikään maastoauto!
Ostaisit sinäkin tojotan, HJ ja BJ menee varmasti paremmin
No voi helvetti, jos ei halua semmosta autoa jossa 100 vauhdissa lähtee kuulo ja ratti vatkaa niin perkeleesti, niin kai ihmiset saa tämmöiselläkin ajaa. Kauppa farmareilla voi yrittää mennä auraamattomille mökkiteillle, mutta uskoisin että tällä pääsee paremmin perille tai ainakin pidemmälle. Varmasti HJ ja BJ menee paremmin, mutta saa myös harrastaa (olla kädet paskassa) kun ovat jo sen ikäisiä. Tässä vaan minun mielipide. Ajaisin itsekin tuoreemmilla vehkeillä jos olisi rahaa. Lisää vaan kuvia tästä projektista jos jotain uutta ilmestyy. Kaikkien projektien ei tarvitse mielestäni olla identtisiä tyyliin HJ60 SOA ja 35"mutikat, vaikka hienoja seurattavia nekin.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 15.02.2009, 19:49
pt. pt. ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 16.02.08
Sijainti: Kouvola
Viestit: 523
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
No voi helvetti, jos ei halua semmosta autoa jossa 100 vauhdissa lähtee kuulo ja ratti vatkaa niin perkeleesti, niin kai ihmiset saa tämmöiselläkin ajaa. Kauppa farmareilla voi yrittää mennä auraamattomille mökkiteillle, mutta uskoisin että tällä pääsee paremmin perille tai ainakin pidemmälle. Varmasti HJ ja BJ menee paremmin, mutta saa myös harrastaa (olla kädet paskassa) kun ovat jo sen ikäisiä. Tässä vaan minun mielipide. Ajaisin itsekin tuoreemmilla vehkeillä jos olisi rahaa. Lisää vaan kuvia tästä projektista jos jotain uutta ilmestyy. Kaikkien projektien ei tarvitse mielestäni olla identtisiä tyyliin HJ60 SOA ja 35"mutikat, vaikka hienoja seurattavia nekin.
Niin no, tuo autohan olisi tulossa tuohon työajeluun. Reissut ei nyt enää mitään pitkiä ole, eli päivä taival pysyy yleensä alle 500km:ssa ja ei toki joka päivä tuota ajoa, mutta kerran viikossa pidempää ja kerran pari lyhyempää. Enää ei tarvitse rahdata persettä myöskään jonnekkin Tohmajärven perämetän viimeisimpään kolkkaan, johon kyllä mentiin talvioloissa ihan perhefarmarilla ja myös poiskin, mutta tuurilla ne laivatkin.. Eli tuohon vakkariin ja automaattiin on tullut jo totuttua, niin sillä ei välttämättä viitsisi aina urheilla ihan hillittömällä "offiautolla" noita reissuja. Ja eniten tässä hommassa ratkaisee se, että onko kohta töitäkään...

Ja totta, ei tuo Terrano/Grand Cherokee/Pajero valikoima varmasti mene sinne kaikkein hillittömimpään maasturikategoriaan, mutta kaikille noille autoille on kuitenkin oma käyttönsä aina.

Toki onhan tuo Cherokee sitten tallissa joka tapauksessa, joten kait se jotenkin menee tuohon maasturi määreeseen paremmin. Tiukasti se tuntuu myös viellä siellä tallissa olevan, mutta josko se siintä..
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 15.02.2009, 21:26
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.336
Angry

Menkää nyymit perkele ulos huutamaan siitä, mikä on maastoauto, ja mikä ei.

Tämä on Nissan Terrano projekti, ei mikään chit chat.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 17.02.2009, 20:48
Tonza Tonza ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 12.02.07
Sijainti: Ähtäri
Viestit: 260
Perusasetus

jep


On rasittavan yleistä tällä foorumilla tollanen lapsellinen kinaaminen..

Niin ja noista nyky trendin mukaisista "lukoista" eli tietsikan ohjaamista jarruista, sen verran kokemusta kun ollaan ajeltu kevyesti rakenneltulla 2007 kdj land cruiserilla kevyttä offia niin kyllä sillä ristiriipunnoista pääsee hyvin pois. Mutta todellakin on havaittavissa sellasta kun pitä saaha vauhtia oikein kunnolla renkaisiin että kuvio puhdistus ja sais vauhtia mäkeen niin meinaa kyllä viedä voiman tuo vetoluistonesto jota ei ainakaan tossa saa pois päältä.. Siinäkin erillisjousitus.

Tilanne 2: Talvella mäkeä kiivetessä poletuissa urissa meinaa rikkoa sen viimesenkin pidon hurjasti rynkyttävät jarrut\pyörät.

On jäänyt itelläkin kuvat omasta ramista omalle koneelle kun täältä ei saa kun haukut että ei toi mikään maasturi ole, ainakin linjaauton mittanen..

Nyt kun joku vielä vit***s kirjootus virheistä..
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 18.02.2009, 15:11
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Thumbs down

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tonza Näytä viesti
On rasittavan yleistä tällä foorumilla tollanen lapsellinen kinaaminen..

Niin ja noista nyky trendin mukaisista "lukoista" eli tietsikan ohjaamista jarruista, sen verran kokemusta kun ollaan ajeltu kevyesti rakenneltulla 2007 kdj land cruiserilla kevyttä offia niin kyllä sillä ristiriipunnoista pääsee hyvin pois. Mutta todellakin on havaittavissa sellasta kun pitä saaha vauhtia oikein kunnolla renkaisiin että kuvio puhdistus ja sais vauhtia mäkeen niin meinaa kyllä viedä voiman tuo vetoluistonesto jota ei ainakaan tossa saa pois päältä.. Siinäkin erillisjousitus.

Tilanne 2: Talvella mäkeä kiivetessä poletuissa urissa meinaa rikkoa sen viimesenkin pidon hurjasti rynkyttävät jarrut\pyörät.

On jäänyt itelläkin kuvat omasta ramista omalle koneelle kun täältä ei saa kun haukut että ei toi mikään maasturi ole, ainakin linjaauton mittanen..

Nyt kun joku vielä vit***s kirjootus virheistä..

Mutta eihän tämä odes ole mikään projekti! Jos tuohon vaihdetaan uudet kesärenkaat niin eipä ole projekti topicin arvoinen!
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Nissan Terrano I koka Tekniikka & Jutustelu 6 08.01.2009 10:55
M: Nissan Terrano II 2.7TD O/M/V Ajoneuvot 1 19.04.2008 22:06
M/nissan terrano 2.7 TD Heikki L O/M/V Ajoneuvot 2 02.04.2007 11:27
M: Nissan Terrano -88 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 03.03.2007 16:39
M: Nissan Terrano 4x4 O/M/V Ajoneuvot 4 08.02.2007 21:02


Sivu luotu: 09:42 (GMT +2).