![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#11
|
|||
|
|||
|
Olen Palex pahoillani jos loukkasin. Kirjoituksesi oli minusta sen verran nyybiäsitymaasturinomistajaa parjaava että katsoin voivani vastata samalla tyylillä. Jos haluat oikeasti kehua mieti mitä kirjoitat. Kirjoitus on niin helppo "lukea" väärin.
Kuten ensimmäisessä kirjoituksessa mainitsin minulla EI ole tarkoitusta ajaa tätä autoa mihinkään louhikkoon paskaksi. Se on tarkoitettu käyttöön, työkaluksi. Sillä ajetaan huonoissa olosuhteissa huonokuntoisilla metsäautoteillä, metsäkoneurilla, laitumilla, kallioilla ym paikoissa, MAASTOSSA=off road-lontoonkielellä, missä ei ole kunnossapidettyjä TIETÄ ja mihin on turha millään ravnelosella kuvitellakaan menevänsä. Eikö se ole silloin tarkoitukseensa tehty maastoauto? Metsiä on monenlaisia useimpaan hoitamattomaan(umpi)metsään ei ole mitään asiaa ilman sahaa, paitsi panssarivaunulla. Näille tuunatuillekin "maasto-metsäautoille" pitää olla jonkinmoinen valmis ura tai niin harva metsä että pääsee eteenpäin. Metsätöihin on ihan toiset koneet, niillä pääsee ihan mihin vaan ja ominavuin sieltä poiskin muutama tonni puuta mukanaan(ja tuo tullessaan vaikka pari offaria jonka hilut ei ole kestänyt ja 38´riittänyt) MINÄ en halua autostani mitään ylikorotettua kiikkulautaa jolla ei voi ajaa tarvittaessa turvallisesti myös moottoritienopeuksia, enkä halua sellaisia renkaita jotka ei sovellu myös sellaiseen ajoon. Olen muuttanut sitä tarpeitani vastaavaksi ja siinä hommassa se on toistaiseksi työnsä tehnyt kiitettävästi. Toistaiseksi kukaan ei ole osannut vielä kovin hyviä perusteluja esittää... Nuo väitteet alennusvaihteista-jäykkään etuakseliin löytyy kaikista vanhemmista maastureista ja SILTI niihin vaihdetaan puolet alustan osista? Brassailua? Amis-Tuunausta? Eli miten niin huonompi? Miksi pitää olla mutarenkaat jolla ei voi kuvitellakaan ajavansa 140km/h, ketjut on keksitty, ei lopu pito... Mitä ylivoimaisen huonoa on erillisjousituksessa? Miksi joustovaraa pitää olla niin kamalasti? Voihan sen kiven kiertää tai puun kaataa, monesti se on jopa nopeampi reitti kuin että alkaa autoa vinssaamaan tai tunkkaamaan kun maavara ei sitten riittänytkään. Miksi kaikkien pitää ajaa tyhmänä peräkanaa samaan kuralätäkköön itsensä kiinni? Eikö olisi järkevämpää etsiä toinen reitti? Katselin päivällä Prisman pihassa orkkis lancruiseria (hj60), alla 205*15 tai 16 kummit(MisukanX, taisi olla ensiasennusrenkaat) Vaikka ko autossa on lukot jäykätakselit ym valmiina ei siinä ollut maavaraa niin paljoa kuin Terranosta ja takajousien alle jäi tilaa lähes 15cm. Messevä maasturi! Siellä oli myös vakio suikka äkkiä silmämääräisesti maavaraa n 15 cm akselin alla alle 10cm. JEPJEP. Sitten löytyi Range Rover III, ilmajouset,yläasennossa maavaraa polveen asti. Renkaat oli leveät mutta matalat joten akselin alla ei ollut tilaa ihan niin paljoa. Siitä löytyy lukot kaikkiin tasauspyörästöihin. Painava,iso ja kankea, mutta tehoa ja mukavuutta riittävästi. Äkkiä vertaillen kyllä uudet pieksi mennentullen ainakin mitoissa vanhat rakentamattomat autot. Pitäisikö auton näyttää tältä että voisin tulla tälle hiekkalaatikolle? ![]() Onx pakko jollei haluu? ![]() Border Colliekaan ei tarvitse tietä kulkeakseen. |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Nissan Terrano I | koka | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 08.01.2009 10:55 |
| M: Nissan Terrano II 2.7TD | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 19.04.2008 22:06 | |
| M/nissan terrano 2.7 TD | Heikki L | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 02.04.2007 11:27 |
| M: Nissan Terrano -88 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 03.03.2007 16:39 | |
| M: Nissan Terrano 4x4 | O/M/V Ajoneuvot | 4 | 08.02.2007 21:02 | |