![]() |
|
|
|||||||
| Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
mites tuo keula panssari on laitettu kiinni?
|
|
#2
|
|||
|
|||
Patrollin katsastusongelmaa.
Onko kellään varmaa tietoa onko esim. 1982 vuosimallin Patrollissa sammutus vaijerilla ilman mitään yhteyttä virtalukkoon. Minulla nimittäin tuli katsastuksessa eteen sellanen ongelma että pitää vaihtaa nykyinen vaijerisammutus järjestelmä toimimaan virtalukon kautta ohjattavaksi. Koska rattilukko ei saa mennä päälle kun moottori on käynnissä. Ja sammutus on kyllä uusissakin vaijerilla, mutta katsastusmies väittää että se vaijerin toinen pää on täytynyt olla yhteydessä virtalukkoon, jottei avain lähde pois ennen kun moottori on sammuksissa. No ei siinä mitään. Ajattelin että ostan siihen vaan sopivan solenoidin joka hoitaa sammutuksen kun virta katkeaa. Mutta solenoidit on etinnässä. On saatavana sammutus solenoideja joissa liikelaajuus on n.5mm ja minä tarvin 20mm. Ja niissä voimaa on n. 0,5-5N. Kun minä tarvin noin 10N.Hintaa näillä on 30e ja ylöspäin. No sitten toinen kategoria on pysäytinsolenoidit jossa liikelaajuus on sopiva n.25mm, Voimaa on sitten heti yli 100N ja hinta vähintään 100e.Ja tarvitsen työntävän mallin joka on myös harvinaisempi. Mutta välimallia ei tunnu löytyvän kuin kiinasta ja saksasta..Ja kielitaidottomalle vaikeasti sieltäkin....Onko jollakulla samantyyppisiä kokemuksia? Ratkasuhan löytyy kyllä mutta on se joskus kiven takana.
Minulla on siis Nissan Patrol -82 sd33 koneella. |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Syöttöpumpun kyljessä on sellainen pyyhkijänmoottorin näköinen mokkula, josta lähtee vaijeri/tanko pumpun sammuttimelle.
Vaijeri ei siis ole suoraan yhteydessä virtalukkoon, vaan tuota sammuttimen moottoria ohjataan sähköisesti virtalukolla ja sitten mekaanisesti vaijerin/(vanhemmissa tangon) välityksellä tuon sammuttimen moottorin avulla. Sammuttimen ohjaussysteemit ovat siellä repsikan puoleisen akun ja lokasuojan välissä, peltikannen alla piilossa. Kytkentäkaaviot löytyvät vaikka tuolta minun profiilista. Viimeksi muokannut Kartse1 : 14.10.2009 13:09 |
|
#4
|
|||
|
|||
pätrölli
tuli tuossa itekki ostettua pätrölli -83 3.3 turbo 35 mutiaisilla
|
|
#5
|
||||
|
||||
|
Eikö se "pyyhkiänmoottori" käännä sitä pumpun taakia startatessa (pakkosyöttö?) päinvastaiseen suuntaan kuin sammuttaessa?
näin muistelen joskus pari patrollia omistaneena. Elikkä käynnistys huononee jos se käyttömoottori ole toimimassa alkuperäisellä tavalla. siinä on kolme (3)- asentoa.
__________________
muistaakseni en ole koskaan ajanut ylinopeutta.. |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Tämmönen käyttö ja metsästys autona nykyään
|
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Bensan hinta... (Eli tähän sitä on tultu) | Jani E | Chit-Chat | 12 | 03.05.2007 05:48 |
| KAIKKI JEEPIN OMISTAJAT!!! | Tumppi_77 | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 17.02.2005 14:56 |
| Kaikki brittipiiraan omistajat - HOI ! | Tapsa_ja_Dumbo | Linkit | 4 | 11.09.2004 09:20 |
| Myös tähän kesään kuuluu ukkonen! | Laskos | This And That | 6 | 14.06.2004 21:37 |
| Ja puhaltakaapas oikein kunnolla tähän pilliin | Elmo | Jokes | 0 | 26.11.2002 01:06 |