![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
Viestiketju tiivistettynä: |
Keskusteluketjussa 'arhe' kysyi lukijoilta neuvoja rosterin hitsaamiseksi mustaan rautaan tavallisella "mustalla langalla". Lukijat ehdottivat, että "musta ja kirkas" voidaan liittää erityisillä hitsauspuikoilla ja että liitos voi olla vahva, mutta ajan kuluessa se saattaa ruostua. Jotkut ehdottivat käyttämään rosteripuikkoa, vaikka sen hinta saattaa olla korkeampi. 'arhe' vastasi, että hänellä ei ole hitsauskonetta, joten liitos tulisi tehdä mig-hitsauksella. Lisäksi he keskustelivat hitsauksen tekniikasta. Helle ehdotti rajapuikon tai P5-langan käyttämistä, joilla saadaan kiinni musta ja kirkas. Käyttäjä ehdotti Böhlerin yliseostettua puikkoa, joka on ihanteellinen mustan ja rosterin liitoksiin sekä kulutusteräksille. 'MaTTi-' neuvoi hitsaamaan pienten pätkien kerrallaan, jotta materiaali ei veny, ja käyttämään puhdasta materiaalia. 'arhe' ilmoitti lopulta, että hän onnistui hitsauksessa ydinitäytelangalla, ja hän toivoo, että eri metallit eivät reagoi ilman kanssa. 'Sumsar' antoi neuvoja hitsauksen aloittamiseen autossa, mm. vinkkejä ruosteen ja rasvan poistamiseen. |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#7
|
||||
|
||||
![]()
enpä usko että suurta vahinkoa on syntynyt.
jotkut käyttää perus rosteri puikkoa korvaamaan esim 707 puikkoa. ja hitsaa sillä mustaa. kestää hyvin. tiedän tänään 2 henkilöä jotka on enemmänkin lajin kanssa peuhanneet. kummassakin akseleita kavennettu, ja vetarit hitsattu juurikin rosteripuikolla, 707 puuttumisen johdosta. on toki varmaan omat puikkonsakin kyseiseen hommaan. "alko pistää pulloon, ja minä kaadan kalloon" |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Hitsauksesta enempi tietävät huom!!! | Flugfiske | Chit-Chat | 3 | 29.08.2006 13:51 |
Hitsauksesta | jappe | Tekniikka & Jutustelu | 14 | 09.01.2006 23:26 |