Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #15  
Vanha 17.01.2008, 09:39
JanneBlomgren JanneBlomgren on kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 13.01.03
Sijainti: Sipoo
Viestit: 995
Perusasetus

En minä ainakaan suosittele tuollaisia revolveri- tai tuplariippuja. Toimiihan ne varmaan ainakin siinä rampilla että saa hyvät lukemat mutta käytännössä lukemani mukaan voi tulla yllätyksiä. Esimerkiksi jyrkkä alamäki jossa etupyörät tökkäävät johonkin ja joutuu antaa kaasua esteen ylittämiseksi. Perse on jo valmiiksi kevyempi kun alamäkeen mennään ja akselin pyrkimys kiertymään nostaa persettä sen minkä ne riiput antavat periksi eli voi käydä mukkelismakkelis. Ylämäkeen pyrkiessä voi vastaavaa tapahtua, kuulemma. Enpä kyllä ole itse noita kokeillut mutta monet yenkit ovat noita kokeilleet ja lukemani perusteella melkein jokainen ottaneet ne pois. Nyt siis puhun nimenomaan täyskokoisista.

Kyllä etujousiksi voin suositella takapakkoja. Hyväkuntoiset 52" tai ehkä sittenkin 56" pakat kun silloin ei tarvitse siirtää riipukkeen runkokiinnitystä taaksepäin hyödyntääkseen jousia maksimaalisesti.
(Mullahan on edessä 4" korottavat 56" pakat jotka sitten todellisuudesssa ovat 58" ja sitten jouduinkin siirtämään riippuja taaksepäin kuitenkin. Ranchon 9000 15" iskulla riittävät juuri ja juuri).

Takana vakioilla 56" pakat pari latia pois ja riippu toisinpäin, kyllä toimii.

Näillä eväillä saavutetaan noin 4" korotus ja joustoa kyllä on.

Rungon jousto tietenkin auttaa pitämään renkaita maassa mutta vaikka se onkin kyllä siihen suunniteltu niin kyllä se ajan mittaan pehmenee niin paljon että alkaa niitit paukkumaan ja kori vääntyy paskaks. Kyllä se on niin että jousien pitää joustaa eikä rungon.

Toi K30 on rungoltaan kyllä jo paljon tukevampi kuin kevyemmät mallit, se ei niin paljon elä mutta sekin jonkin verran.

Crossoverohjaus ilman muuta kun saa etujousituksen toimimaan niin vakioohjaus EI toimi.

Korinkorotusta ainakin itse yritän välttää, omassa on jotain tuuma tai pari koska muuten ylösalaisin käännetty jakolaatikko tulis liikaa lattian läpi, nyt jo joutui yli puoli neliötä lattiaa tekemään uusiks.


_________________________________

Hondamies

Suomen ainoa ja paras fullsize Hi-lux!

Kyllä jenkki on jees!

"Idioottivarmalla" aliarvioidaan idiootteja
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
O:etukardaani chevyyn jansa O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 26.03.2008 05:18
O:chevyyn 208 jakolaatikko O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 06.02.2008 09:46
chevyyn dana ?? hevyc Tekniikka & Jutustelu 1 01.05.2007 21:18
Unimog akselit Chevyyn? Miuge Tekniikka & Jutustelu 48 03.03.2007 18:10
O: karjapuskuri chevyyn Rölli O/M/V Muut 0 27.02.2005 14:57


Sivu luotu: 05:12 (GMT +2).