Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #11  
Vanha 21.11.2007, 09:25
Mise Mise ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.10.04
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 145
Perusasetus

Eiköhän se tärkein syy kierukkavälitysten epäsuosioon sähkövinsseissä ole hyötysuhde. Jos kierukkavälityksestä tehdään itsepidättävä, eli varppia vetämällä ei moottori pyöri, eli jarrua ei tarvita, niin sen hyötysuhde on aina alle 50%. Eli vähintään puolet sisääntulevasta tehosta menee lämmöksi. Normaalien sähkövinssien planeettavälityksillä päästäneen johonkin vähintään 80% hujakoille, jopa kiinalaisilla rattailla.

Rakenteenahan tuo on aivan erinomaisen simppeli ja luotettava, vrt. Toyotan mekaaniset. Sähkövinssissä vaan se teho on muutenkin kortilla, joten voimansiirron hyötysuhteeseen täytyy kiinnittää huomiota. Mekaanisessahan asialla ei ole niin väliä kun voimaa tulee akselia pitkin ihan riittävästi. Kyllähän se Toyotan mekaaninenkin lämpenee pitkässä kovassa vedossa aika huolella.

- Mise

Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
M: comeup ds9500i 12v deadmw O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 5 14.01.2008 16:25
Need help! Looking for ComeUp winch in Finland Glo Tekniikka & Jutustelu 3 30.11.2007 07:46
ComeUp vinssien tiiviys??? Jare Tekniikka & Jutustelu 9 17.09.2007 14:54
Comeup vinssit Mutamies Tekniikka & Jutustelu 12 18.01.2006 20:50
Kokemuksia POR-15:stä? Tapsa Tekniikka & Jutustelu 2 13.10.2005 23:08


Sivu luotu: 04:30 (GMT +2).