![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#11
|
|||
|
|||
![]()
Eiköhän se tärkein syy kierukkavälitysten epäsuosioon sähkövinsseissä ole hyötysuhde. Jos kierukkavälityksestä tehdään itsepidättävä, eli varppia vetämällä ei moottori pyöri, eli jarrua ei tarvita, niin sen hyötysuhde on aina alle 50%. Eli vähintään puolet sisääntulevasta tehosta menee lämmöksi. Normaalien sähkövinssien planeettavälityksillä päästäneen johonkin vähintään 80% hujakoille, jopa kiinalaisilla rattailla.
Rakenteenahan tuo on aivan erinomaisen simppeli ja luotettava, vrt. Toyotan mekaaniset. Sähkövinssissä vaan se teho on muutenkin kortilla, joten voimansiirron hyötysuhteeseen täytyy kiinnittää huomiota. Mekaanisessahan asialla ei ole niin väliä kun voimaa tulee akselia pitkin ihan riittävästi. Kyllähän se Toyotan mekaaninenkin lämpenee pitkässä kovassa vedossa aika huolella. - Mise |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
M: comeup ds9500i 12v | deadmw | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 5 | 14.01.2008 16:25 |
Need help! Looking for ComeUp winch in Finland | Glo | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 30.11.2007 07:46 |
ComeUp vinssien tiiviys??? | Jare | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 17.09.2007 14:54 |
Comeup vinssit | Mutamies | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 18.01.2006 20:50 |
Kokemuksia POR-15:stä? | Tapsa | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 13.10.2005 23:08 |