|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
Pajeron syöttöpumppu vika?Voiko imeä ilmaa löpön sekaan pumpun kautta? Aikaisemmin luulin että löpölinjassa olis vuotoa, mutta en oikein usko enää siihen. Minkälainen rakenne tossa pumpussa on just siinä akselilla mihinkä kaasuvaijeri tulee kiinni?? Näyttäs olevan vähän väljyyttäkin eli klapia, liekkö kuuluu asiaan ja hieman kostea siitä päältä. Jousi siinä vivussa on ainakin, vissiin ampuu taivaalle jos päästää kiinnityspultin irti siitä? Siellä joku stefa/tiiviste mikä vois vuotaa? Ei kule perkule pajero ku reilua 80 pintakaasulla joutuu vielä ajelee, vähänkin joutuu vedättämään niin puutuu matkan teko pätkimällä. Tosi ärsyttävää ajaa... Oon vaihtanu löpöputkea ja tiivistäny putkea tankin päältä. Ei sieltä pitäis imeä ilmaa enää. Taitaa olla ainut mahdollisuus siinä pumpussa. Kukaan purkanu tai räplänny? 2.5td -90
|
#2
|
||||
|
||||
Jos siinä on se sama Boschin jakajapumppu ku Läjässä ja henkilö Volkkareissa ja ties missä, niin se kaasuvivun akselin O rengas on todennäköisesti mennyt, sit vuotaa löpöä ulos ja ilmaa sisään, ihan kulutuskamaa vuosien saatossa.
Hae kaupasta 1 kpl O rengas, 1 kpl kannentiiviste PUHDISTA TARKKAAN pumpun ympäristö ennenkuin purat mitään. Kun otat sen 6mm mutterin siintä akselin päästä irti, niin silmäile näkyykö akselin päässä ja kaasuvivussa mitään viivoituksia, jotta tiedät mihin asentoon sen kaasuvivun kasatessa laitat. Kanen irroituksen jälkeen tulee irroittaa pieni jousi kannen sisäpuolelta ennenkuin voit nostaa kannen kokonaan irti. Syöttöruuvi tulee kiertää mahdollisimman paljon auki että saat kannen kasattaessa paikalleen. Vanha O rengas irti ja uusi tilalle, kannen tiiviste paikalleen, jousi kiinni, kansi paikalleen ja pultit kiinni. Sen palautusjousen saa helpoiten paikalleen virittämällä se asentoonsa ja pistää maalarinteippiä kierroksen ympäri, sit kun kaasuvipu on saatu oikeaan asentoonsa ja mutteri kiinni niin se teippi on helppo repiä sieltä välistä pois. Mitään korvaavia keinoja en ole keksinyt miten jousen saisi oikeassa asennossa paikalleen menettämättä hermoja. Sit jos auto käynnistettäessä kiljaisee täydet niin se akseli on väärässä asennossa, siksi ole tarkkana sen asennosta, syötötkin joudut ruuvaamaan uudestaan kohdalleen. Ei paha nakki ja onnistuu jopa minulta. Syöttöruuvin näet täältä http://montenegrooffroad.com/forum/viewtopic.php?t=55 "Suck my dick" -Ron Jeremy Montenegros#10 Edited by - Repro on 14/11/2007 19:05:45 |
#3
|
|||
|
|||
okei, pitääpä joku päivä purkaa ja koota tuota värkkiä. kiitos jo avusta!
|
#4
|
||||
|
||||
kaverilla imi käsipumpulta ilmaa. kannattaa tarkistaa
|
#5
|
||||
|
||||
Käspumppu hajoo aika useasti.
Seuraava voit olla sinä |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Pajeron mystinen vika?? | offipete | Tekniikka & Jutustelu | 22 | 25.01.2008 00:16 |
Pajeron jarru ongelmaa ...vika löytyi | 4x4opel | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 17.12.2007 20:41 |
pajeron ihme vika | pallero | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 21.12.2006 19:21 |
pajeron laatikko vika? | junnu78 | Tekniikka & Jutustelu | 17 | 08.05.2006 20:28 |
pajeron syöttöpumppu.. | janska | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 08.11.2005 12:36 |