Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #15  
Vanha 11.11.2007, 11:59
Ahosensetä:n Avatar
Ahosensetä Ahosensetä ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 01.10.04
Sijainti: Marttila, Finland.
Viestit: 4.066
Perusasetus

Lainaus:
quote: Eikös rangessa ainakin tule ylivaihdeloikkarimikälie juurikin ton ulosoton tilalle.
Tulee. Ottaa siis voiman vaihteiston pääakselilta ja siirtää sen 1:1 tai noin 0.7:1 jakovaihteiston ensiörattaalle.

Lainaus:
quote:Onko voiman suunnalla väliä. Jos moottorista päin tulee esim. 200nm ja ulosoton välitysten kautta se tuplaantuu 400nmään ja kierrokset puolittuu. Eikös se toisinpän toimi toisinpäin eli 400nm muuttuu 200nmmmäks ja kierrokset tuplaantuu???
On ja ei. Kun voiman suunta vaihtuu, niin samalla vinohampaisissa hammaspyörissä akselin suuntaiset voimat vaihtavat suuntaa (mikä ei yleensä ole minkäänlainen ongelma). Momentit käyttäytyvät just noin.

Lainaus:
quote: Itseasiassa tämä tuli mieleen kun tarvis saada suitsaan järeämpi startti.
Mimmoinen PTO Suitsassa on? Suoraan päälaatikon takana, jakovaihteiston kyljessä vai jossain muualla?


T, Antti
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit


Sivu luotu: 23:11 (GMT +2).