Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #3  
Vanha 15.10.2007, 07:23
JF JF ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 14.11.03
Sijainti: Espoo
Viestit: 1.786
Perusasetus

Ns. jäykkä neliveto on tuollainen, eli kuuluu asiaan. Jos lukko olisi jumittanut päälle, sortaisi se rengas ilman nelivedon kytkentääkin.

Ongelmahan on siinä, että suoraan ajettaessa kaikki renkaat pyörivät samalla nopeudella suhteessa alustaan, mutta heti kun käännetään alkaa erot kasvaa ja näkyä. Etuakseli haluaisi pyöriä nopeammin kuin taka-akseli, ja ulkopuolen renkaat nopeammin kuin sisäpuolen.

Jos joka väliin laittaa tasauspyörästön, jää auto tarpeeksi liukkaalla tai ristiriipunnassa yksipyörävetoiseksi. Jos tasauspyörästöjä lukitsee (tai etuvedon kytkee mukaan kuten tässä tapauksessa) alkaa joku rengas sortaa tai sutia pitävällä alustalla.

Eli aiheen laitteilla ei ole suositeltavaa ajella neliveto päällä muuten kuin liukkaalla alustalla tai maastossa.

Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
cedricistä neliveto Maasturiprojektit 5 13.11.2007 21:03
O/V Neliveto M: 305+350 ja 350+700 Watti O/M/V Ajoneuvot 15 20.08.2007 20:33
O: HJ:hin neliveto ZTR O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 3 16.07.2007 00:25
M:Neliveto Toyota Erppa O/M/V Ajoneuvot 0 27.04.2007 10:22
Broncon jarru ihmetys Ex_inkkari Tekniikka & Jutustelu 9 23.01.2007 22:02


Sivu luotu: 21:07 (GMT +2).