Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #15  
Vanha 14.09.2007, 10:17
JiiPee JiiPee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Janakkala
Viestit: 6.384
Perusasetus

2k-epoksipohja Temacoat GPL-S primer ja halutun kiiltoasteen mukainen Temadur 2k-urtsi pintaan, hyvin on kestänyt. Tai ei se yhdistelmä pohjapanssarissa kivien yli liu'uttamista kestä, mutta eipä ole ruoste lähtenyt niistä naarmuistakaan vielä sivulle leviämään, eli on maali kiini siellä mistä ei ole auki raavittu.

Sinkki-spray-pohjasta on huonoja kokemuksia, ei tahdo pysyä pintamaali sen päällä kiinni. En tiedä onko syynä väärä tekniikka (välikuivatuksen kanssa vai pitäisikö vetää märkää märälle) vai vaatiiko se sinkkipohja päälleen tavallisen pohjamaalin tai jos suoraan pinnan sen päälle vetää, niin pitäisikö olla juuri joku tietty pintamaali, että onnistuisi.

Kun nyt maaliasiat tuli puheeksi, niin yksi juttu lisää. Kesällä tuli tutkittua Gaz-peräkärryn maalia. Ei kestä pehmenemättä (menee ihan velliksi) tinneriä sen kummemmin kotimainen Syntal-paikkamaalaus kuin pohjalla olevat kerroksetkaan. Ei siis voi maalata päälle 2-komponenttimaalilla, ellei sitten ole jokin hyvin vähäliuotteinen, mikä mainitaan sopivaksi 1k-maalien päälle. Maalasin lavan sisäpuolen kiiltävällä Temalac 90:llä ja ulkopuolelle on himmeä Temalac FD 20 (yksikerros-ruosteenestopigmentoitu maali).


Offipalsta.com - sinne ne webwheelerit menneet on
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit


Sivu luotu: 17:49 (GMT +2).