![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Tasauspyörästön runko (kehä) on kiinni perävälityksen lautaspyörässä. Rungossa on yksi tai kaksi tappia, joissa on ns. pikkurattaat, jotka taas ovat hammaskosketuksessa vetareiden rattaiden (2 kpl vähän isompia) kanssa. Jos jossain näistä rattaissa tai niiden akseleissa on vikaa, se tuntuu usein juuri kuvaamallasi tavalla. Perä sallii vetareiden erilaiset pyörimisnopeudet (= erilaiset pyörien kulkemat matkat) tasaamalla momentin vetareiden välillä. Molemmissa pyörissä on aina sama vetovoima, mutta pyörimisnopeus voi vaihdella. Tossa on juttua aiheesta lontooksi: http://auto.howstuffworks.com/differential.htm Tosin siinäkin on jotain asiavirheitä ![]() T, Antti
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
blazer ohjauksessa klappia | karza11 | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 11.09.2007 22:02 |
Klappia LJ:n ohjauksessa? | -Stedt- | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 22.07.2007 18:23 |
hiluilua alkajalle... ongelmia ohjauksessa. | hilu | Tekniikka & Jutustelu | 15 | 16.02.2007 10:36 |
patrolin navat kiinni!!!??? | junnu78 | Tekniikka & Jutustelu | 17 | 04.09.2006 19:37 |
väljää sj ohjauksessa | Ykä | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 06.07.2004 06:34 |