Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 08.09.2007, 19:49
Ahosensetä:n Avatar
Ahosensetä Ahosensetä ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 01.10.04
Sijainti: Marttila, Finland.
Viestit: 4.066
Perusasetus

Tasauspyörästön runko (kehä) on kiinni perävälityksen lautaspyörässä. Rungossa on yksi tai kaksi tappia, joissa on ns. pikkurattaat, jotka taas ovat hammaskosketuksessa vetareiden rattaiden (2 kpl vähän isompia) kanssa. Jos jossain näistä rattaissa tai niiden akseleissa on vikaa, se tuntuu usein juuri kuvaamallasi tavalla.

Perä sallii vetareiden erilaiset pyörimisnopeudet (= erilaiset pyörien kulkemat matkat) tasaamalla momentin vetareiden välillä. Molemmissa pyörissä on aina sama vetovoima, mutta pyörimisnopeus voi vaihdella.

Tossa on juttua aiheesta lontooksi:
http://auto.howstuffworks.com/differential.htm
Tosin siinäkin on jotain asiavirheitä


T, Antti

Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
blazer ohjauksessa klappia karza11 Tekniikka & Jutustelu 5 11.09.2007 22:02
Klappia LJ:n ohjauksessa? -Stedt- Tekniikka & Jutustelu 5 22.07.2007 18:23
hiluilua alkajalle... ongelmia ohjauksessa. hilu Tekniikka & Jutustelu 15 16.02.2007 10:36
patrolin navat kiinni!!!??? junnu78 Tekniikka & Jutustelu 17 04.09.2006 19:37
väljää sj ohjauksessa Ykä Tekniikka & Jutustelu 0 06.07.2004 06:34


Sivu luotu: 15:25 (GMT +2).