Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 30.06.2007, 14:54
revu:n Avatar
revu revu ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.06.07
Sijainti: kuopio, Finland.
Viestit: 1.278
Perusasetus

ja sen verran vielä et 23e makso kaikki uudet tiivisteet tohon syöttö pumppuun että et sä konkurssiin varmaankaan mene ton takia

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 27.05.2008, 18:40
MankoLJ:n Avatar
MankoLJ MankoLJ ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 16.10.06
Sijainti: Jyväskylä, Finland
Viestit: 394
Perusasetus

Jatkoa samasta aiheesta.
Onko kenelläkään vuotanut pumppu kuvan osoittaman kannen alta??
Tiivistesarjan hain jo kaupasta mutta pitää mutta kyselyikää pukkaa Onko turvallista avata ja vaihtaa näkyvät tiivisteet että ei mene mitään pumpusta sekaisin?


Räjäytyskuva vielä perään samasta kohtaa.


EDIT: Nyt näkyy kuvatkin kunnolla!

Viimeksi muokannut MankoLJ : 28.05.2008 06:22
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 29.05.2008, 20:21
ohvipete:n Avatar
ohvipete ohvipete ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 12.05.07
Sijainti: Konnus
Viestit: 185
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja MankoLJ Näytä viesti
Jatkoa samasta aiheesta.
Onko kenelläkään vuotanut pumppu kuvan osoittaman kannen alta??
Tiivistesarjan hain jo kaupasta mutta pitää mutta kyselyikää pukkaa Onko turvallista avata ja vaihtaa näkyvät tiivisteet että ei mene mitään pumpusta sekaisin?


Räjäytyskuva vielä perään samasta kohtaa.


EDIT: Nyt näkyy kuvatkin kunnolla!
itellä vuoti samasta kohdasta ja sama kansi pumpun toiselta puolelta vaihdoin o-renkaat vuotojatku..... eimene sekasin mitään vaikka avaat ja vaihdat, MUT...jos vuoto jatkuu ja saat vian selville kerro,,,, itellä vuotojatku joten .....uus kunnostettu pumppu ja vuoto loppu ..... nyt ois muuten (tiputaa) ehjä pelaava ylimääränen pumppu pöydällä!!
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 02.06.2008, 15:17
MankoLJ:n Avatar
MankoLJ MankoLJ ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 16.10.06
Sijainti: Jyväskylä, Finland
Viestit: 394
Perusasetus

Ok, kiitos neuvoista! Pitää vaan toivoa että vuoto loppuis pelkillä tiivisteitten vaihdolla. Pitää "lainata" töistä pari purkkia kliineriä ja alkaa puhistelemaan paikkoja vaihtoa varten. Ilmoitan jos (tai siis kun) pumppu alkaa pitämään.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 05.06.2008, 00:08
Mikki:n Avatar
Mikki Mikki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.06.05
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.462
Talking

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja MankoLJ Näytä viesti
Onko turvallista avata ja vaihtaa näkyvät tiivisteet että ei mene mitään pumpusta sekaisin?

Kyseessä ruiskutuksen ennakonsäädön mäntä --> eli ajaa saman asian kuin virranjakajan painokori . Jos avaat nuo HEX-ruuvit (kuusikulmaiset) niin syliin tulee jousi ja pari säätölevyä. Kauluksessa O-rengas, joka "tyssääntyy" iän mukana, ja alkaa vuotamaan. Helppo juttu jos noi hyvin näkyy. Ainoa haitta, jotta pumpusta tulee KAIKKI naftat pihalle ja saat sahata kuin tuomiopäivänä, jotta jyrähtää tulille...

Jos vuoto jatkuu, niin sitten uusi runko, koska "joskus" saattaa runko pumpusta pettää (suuttimesta tuleva "takaisinvirtausisku" purkautuu juuri tähän laitteeseen ja pahimmillaan halkaisee rungon --> WV:n TDI moottorien perisynti 200.000km välein)

Ja tuohon kansiremonttiin --> jos otat kannen auki, niin OSTA samalla kaasuvipuun HOLKKI. Vanha pois sopivalla hylsyllä "kopauttamalla" ja uuden saat varaosana, joka sitten 2K liimalla kiinni (itse laitan Araldit:lla) ja uusi O-rengas --> kestää kauemmin kuin malmit ympärillä.

JA TARKENNUSTA TUOHON SYÖTTÖRUUVIIN, EI TARVITSE RUUVATA!!! Siellä makaa jousi ruuvia vasten, joten kannen ruuvit auki ja anna kannen siirtyä taaksepäin, ja nosta siitä ylös. Ei riko eikä tiputa mitään!

Ja kaljat sitten homman päälle...
__________________
---------------------------------------------
# # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # #
---------------------------------------------
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 05.06.2008, 20:19
MankoLJ:n Avatar
MankoLJ MankoLJ ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 16.10.06
Sijainti: Jyväskylä, Finland
Viestit: 394
Smile

Noniin sain itteni rassailemaan ja avattiin kansi jonka alta löytyi jousi ja O-rengas,
ei ollut mikki3011:n mainitsemia säätölevyjä, diisseliäkään ei valunut paljoa pihalle. O-rengas oli kovettunut ja vaihtui nopeasti ja sitten kansi takas kiinni. Joku oli imassu virrat akuista, HJ:sta apua ja starttas heti ekalla. Hetken lenteli ärräpäitä kun vuoti samallalailla. Mut pian vuoto asettui ja loppui. Ajelin hetken eikä vuotanu yhtään Toivottavasti ongelma hävis eikä tarvitte tähän topiciin kirjotella

Putsaamisen jäljiltä, melkein uudelta näyttää


Tuollaset sieltä löyty


Kansi avattuna ja O-rengas irti


Kiitokset neuvoista ja tiedoista!!

Viimeksi muokannut MankoLJ : 06.06.2008 06:56 Perustelu: typoja...
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 05.06.2008, 22:23
Mikki:n Avatar
Mikki Mikki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.06.05
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.462
Perusasetus

Great! Monellako (kaljalla)palkitset itsesi ...
Jos posti toimittaisi, niin laittaisin selkääntaputuksia...
__________________
---------------------------------------------
# # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # #
---------------------------------------------
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 06.06.2008, 07:01
MankoLJ:n Avatar
MankoLJ MankoLJ ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 16.10.06
Sijainti: Jyväskylä, Finland
Viestit: 394
Talking

Ei tullu mitattua tuota O-rengasta mutta en vielä tainnu heittää vanhaa pois, ehkä... Etsin ja mittaan sen kun pääsen töistä.
Ei löytyny ollenkaan mallastuotteita kotoa eilen mutta tänään illalla pitää korjata asia!!
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 06.06.2008, 15:39
MankoLJ:n Avatar
MankoLJ MankoLJ ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 16.10.06
Sijainti: Jyväskylä, Finland
Viestit: 394
Angry

Joo-o
Just käynnistin sen tuossa pihassa ja sehän vuoti!! PRKL!!!! Mutta kumminkin hieman vähemmän. Taitaa sitten olla tuo pumpun runko paskana. Mistähän sitä sais kunnostettuja pumppuja?? Tai jos veis koko auton dieselkorjaamolle hoitoon, omat taidot tuon irroittamiseen loppuu, sekaisinhan se siitä menis...
Taitaa onnistumis kaljat muuttua v*****s kaljoiks...


Mutta O-renkaan mitat 32x3mm. Mitattu vanhasta heikosta O-renkaasta.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 08.06.2008, 20:11
Mikki:n Avatar
Mikki Mikki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.06.05
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.462
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja MankoLJ Näytä viesti

Räjäytyskuva vielä perään samasta kohtaa.

Katoppas tuo yläpuolella olevan kylmäkäynnistimen O-rengas (osa22790 A) ensiksi. Pultit auki ja ulos tulee koko murikka (sisällä ainoastaan kuula nokkarengasta vasten, joka ei irtoa...)
Ja sen jälkeen siirrytään vaikeempan hommaan...
__________________
---------------------------------------------
# # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # #
---------------------------------------------
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 11.06.2008, 21:21
MankoLJ:n Avatar
MankoLJ MankoLJ ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 16.10.06
Sijainti: Jyväskylä, Finland
Viestit: 394
Cool

Vuodon haku jatkuu, eli avasin tuon kylmäkäynnistimen/"jousihässäkän" ja O-rengas oli heti kädessä.
Tällä kertaa tuli se ainut haitta eli pumppu tyhjeni täysin dieselistä ja mun hommaamasta tiivistesarjasta ei löytynyt kyseistä O-rengasta
Pitää huomenna töistä etsiskellä jos sattuis löytymään samankokoinen O-rengas. Sitten taas peukut pystyssä käynnistämään...

Vielä kännykameralla otettu suttunen kuva perään
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 12.06.2008, 15:36
MankoLJ:n Avatar
MankoLJ MankoLJ ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 16.10.06
Sijainti: Jyväskylä, Finland
Viestit: 394
Thumbs down

Juu-u.
Löysin sopivan kokoisen O-renkaan ja laitoin kannen kiinni,
pärähti pienen pyörittämisen jälkeen käyntiin mutta vuoto jatkui edelleen. Vuoto ei ollut tuossa kylmäkäynnistimen O-renkaassa.
Nyt paikansin varmuudella sen että vuoto tulee pumpun takaa!!
Onko tämä se "vaikeampi homma" mistä mikki3011 sanoit????? Taitaa meikäläiseltä loppua taidot...
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 12.06.2008, 23:08
Mikki:n Avatar
Mikki Mikki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.06.05
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.462
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja MankoLJ Näytä viesti
Taitaa meikäläiseltä loppua taidot...

Joo --> takapään tiivisteen vaihtoon tarvii irroittaa KAIKKI kamat sisältä ja mahdollisesti heloittaa pumppu??? Jotenka pumppupajalle tai uusi tykytin varaosakaupasta... (kysy kuitenkin korjausarvio ensiksi pajalta)
__________________
---------------------------------------------
# # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # #
---------------------------------------------
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 13.06.2008, 15:21
MankoLJ:n Avatar
MankoLJ MankoLJ ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 16.10.06
Sijainti: Jyväskylä, Finland
Viestit: 394
Perusasetus

Aiiiivan... Pitää kysellä remonttihinnanarviota ens viikolla.
Kiitos neuvoista!!
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Hj 61: jäähdytin vuotaa.. Jukka Tekniikka & Jutustelu 6 04.04.2011 11:05
VW Jakajapumppu rikki? Tekniikka & Jutustelu 8 20.12.2007 07:38
Tankki vuotaa! 33SD Tekniikka & Jutustelu 31 12.03.2007 17:47
Automaatti vuotaa?! MrShit Tekniikka & Jutustelu 7 11.06.2005 23:00
jakajapumppu ongelma? ramo79 Tekniikka & Jutustelu 5 01.03.2005 20:13


Sivu luotu: 18:19 (GMT +2).