![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() ja sen verran vielä et 23e makso kaikki uudet tiivisteet tohon syöttö pumppuun että et sä konkurssiin varmaankaan mene ton takia
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Jatkoa samasta aiheesta.
Onko kenelläkään vuotanut pumppu kuvan osoittaman kannen alta?? Tiivistesarjan hain jo kaupasta mutta pitää mutta kyselyikää pukkaa ![]() Räjäytyskuva vielä perään samasta kohtaa. EDIT: Nyt näkyy kuvatkin kunnolla! Viimeksi muokannut MankoLJ : 28.05.2008 06:22 |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Ok, kiitos neuvoista! Pitää vaan toivoa että vuoto loppuis pelkillä tiivisteitten vaihdolla. Pitää "lainata" töistä pari purkkia kliineriä ja alkaa puhistelemaan paikkoja vaihtoa varten. Ilmoitan jos (tai siis kun) pumppu alkaa pitämään.
|
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Jos vuoto jatkuu, niin sitten uusi runko, koska "joskus" saattaa runko pumpusta pettää (suuttimesta tuleva "takaisinvirtausisku" purkautuu juuri tähän laitteeseen ja pahimmillaan halkaisee rungon --> WV:n TDI moottorien perisynti 200.000km välein) Ja tuohon kansiremonttiin --> jos otat kannen auki, niin OSTA samalla kaasuvipuun HOLKKI. Vanha pois sopivalla hylsyllä "kopauttamalla" ja uuden saat varaosana, joka sitten 2K liimalla kiinni (itse laitan Araldit:lla) ja uusi O-rengas --> kestää kauemmin kuin malmit ympärillä. JA TARKENNUSTA TUOHON SYÖTTÖRUUVIIN, EI TARVITSE RUUVATA!!! Siellä makaa jousi ruuvia vasten, joten kannen ruuvit auki ja anna kannen siirtyä taaksepäin, ja nosta siitä ylös. Ei riko eikä tiputa mitään! Ja kaljat sitten homman päälle... ![]() ![]()
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Noniin sain itteni rassailemaan ja avattiin kansi jonka alta löytyi jousi ja O-rengas,
ei ollut mikki3011:n mainitsemia säätölevyjä, diisseliäkään ei valunut paljoa pihalle. O-rengas oli kovettunut ja vaihtui nopeasti ja sitten kansi takas kiinni. Joku oli imassu virrat akuista, HJ:sta apua ja starttas heti ekalla. Hetken lenteli ärräpäitä kun vuoti samallalailla. Mut pian vuoto asettui ja loppui. Ajelin hetken eikä vuotanu yhtään ![]() ![]() Putsaamisen jäljiltä, melkein uudelta näyttää ![]() Tuollaset sieltä löyty Kansi avattuna ja O-rengas irti Kiitokset neuvoista ja tiedoista!! Viimeksi muokannut MankoLJ : 06.06.2008 06:56 Perustelu: typoja... |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Great! Monellako (kaljalla)palkitset itsesi ...
Jos posti toimittaisi, niin laittaisin selkääntaputuksia...
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Ei tullu mitattua tuota O-rengasta mutta en vielä tainnu heittää vanhaa pois, ehkä... Etsin ja mittaan sen kun pääsen töistä.
Ei löytyny ollenkaan mallastuotteita kotoa eilen ![]() ![]() ![]() |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Joo-o
Just käynnistin sen tuossa pihassa ja sehän vuoti!! PRKL!!!! Mutta kumminkin hieman vähemmän. Taitaa sitten olla tuo pumpun runko paskana. Mistähän sitä sais kunnostettuja pumppuja?? Tai jos veis koko auton dieselkorjaamolle hoitoon, omat taidot tuon irroittamiseen loppuu, sekaisinhan se siitä menis... Taitaa onnistumis kaljat muuttua v*****s kaljoiks... Mutta O-renkaan mitat 32x3mm. Mitattu vanhasta heikosta O-renkaasta. |
#10
|
||||
|
||||
![]() Katoppas tuo yläpuolella olevan kylmäkäynnistimen O-rengas (osa22790 A) ensiksi. Pultit auki ja ulos tulee koko murikka (sisällä ainoastaan kuula nokkarengasta vasten, joka ei irtoa...) ![]() ![]() Ja sen jälkeen siirrytään vaikeempan hommaan... ![]() ![]() ![]()
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Vuodon haku jatkuu, eli avasin tuon kylmäkäynnistimen/"jousihässäkän" ja O-rengas oli heti kädessä.
Tällä kertaa tuli se ainut haitta eli pumppu tyhjeni täysin dieselistä ja mun hommaamasta tiivistesarjasta ei löytynyt kyseistä O-rengasta ![]() Pitää huomenna töistä etsiskellä jos sattuis löytymään samankokoinen O-rengas. Sitten taas peukut pystyssä käynnistämään... Vielä kännykameralla otettu suttunen kuva perään |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Juu-u.
Löysin sopivan kokoisen O-renkaan ja laitoin kannen kiinni, pärähti pienen pyörittämisen jälkeen käyntiin mutta vuoto jatkui edelleen. Vuoto ei ollut tuossa kylmäkäynnistimen O-renkaassa. Nyt paikansin varmuudella sen että vuoto tulee pumpun takaa!! ![]() Onko tämä se "vaikeampi homma" mistä mikki3011 sanoit????? Taitaa meikäläiseltä loppua taidot... |
#13
|
||||
|
||||
![]() Joo --> takapään tiivisteen vaihtoon tarvii irroittaa KAIKKI kamat sisältä ja mahdollisesti heloittaa pumppu??? Jotenka pumppupajalle tai uusi tykytin varaosakaupasta... (kysy kuitenkin korjausarvio ensiksi pajalta) ![]() ![]() ![]()
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
#14
|
||||
|
||||
![]()
Aiiiivan...
![]() Kiitos neuvoista!! |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Hj 61: jäähdytin vuotaa.. | Jukka | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 04.04.2011 11:05 |
VW Jakajapumppu rikki? | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 20.12.2007 07:38 | |
Tankki vuotaa! | 33SD | Tekniikka & Jutustelu | 31 | 12.03.2007 17:47 |
Automaatti vuotaa?! | MrShit | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 11.06.2005 23:00 |
jakajapumppu ongelma? | ramo79 | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 01.03.2005 20:13 |