Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 18.06.2007, 08:05
kapina kapina ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 31.05.05
Viestit: 2
Perusasetus

Maasturien kanssa ei ole tullut pelattua, mutta samanlaisia ongelmia on joskus noissa jokkisvehkeissäkin.

Eli jakajaa pitäisi hieman muokata, kun antaa liikaa ennakkoa. Keskipakopainojen liikettä pitää rajoittaa, jolloin antaa kierroksilla vähemmän ennakkoa. Yleensä jakajan sisällä on jonkinmoiset käpälät, joita taivuttamalla punttien liikettä voi rajoittaa, jos rajoittajia ei saa taivutettua niin tosimies tökkää migillä knöölit rajoittajiin. Painoja voi myös yrittää keventää viilaamalla ja painojen jousia voisi vaihtaa jäykempiin. Temppu vaatii yleensä muutaman jakaja irrota ja kiinnitä session jos ei käytössä ole jakajan testipenkkiä. alipainesäätimen voi myös ottaa pois käytöstä, jakajan sisältä vain säätölevy jumiin hitsillä tai ruuvilla (en tiedä onko fiksu ratkaisu offiautossa, toimii noissa jokkispeleissä).

Lämpöongelmia voi ratkoa montaakin kautta. Termarin laippaan on syytä porata kaksi tai kolme pientä reikää, että vesi kiertää hiljakseen kokoajan. Jäähdyttimen ollessa takana on joskus hyvä käyttää kahta paisuntasäiliötä. Toinen syylärin yhteyteen taakse ja toinen eteen. Etupöntön alalähtö liitetään alavesiletkuun ja ylempi lähtö mahdollisimman ylös koneeseen tai ylävesiletkuun. Yhtä paisaria käytettäessä pidemmän tai kovemman ajon päätteksi paisarista tulee yleensä enemmän tai vähemmän vettä pihalle, tämä ei välttämättä johdu keittämisestä vaan veden lämpölaajenemisesta. Takajäähdytin ratkaisussa kun jäähdytysjärjestelmän tilavuus kun kasvaa useamman litran, niin kaikki lämmin vesi ei enää välttämättä enää mahdu yhteen pieneen paisariin. Takajäähdyttimelle pitää myös järjestää kunnon ilmankierto ja puhallinkin saisi pyöriä kokoajan. Ilman voi ottaa sisään monestakin paikkaa, vaikka takakyljistä, kunhan sen johtaa kunnolla syylärin eteen reilulla putkella. Kuuman ilman pitää myös päästä poistumaan kontisa, joten kunnon reiät peräpeltiin takavalojen väliin.

Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
lock right edessä ja takana Tekniikka & Jutustelu 5 17.11.2007 21:21
ADR edessä ja takana - mitä tarkoittaa????? osmo Tekniikka & Jutustelu 4 06.09.2007 18:13
Chevyn 350 lämpöongelmat SamiN Tekniikka & Jutustelu 0 22.06.2006 21:52
Pakon edessä 2 tuska Romance and Relationships 0 13.11.2002 08:26
Pakon edessä... Lars Romance and Relationships 0 12.11.2002 19:24


Sivu luotu: 20:38 (GMT +2).