Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #2  
Vanha 12.06.2007, 19:04
Tapsa_ja_Dumbo Tapsa_ja_Dumbo ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.04.04
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 990
Perusasetus

http://www.patentstorm.us/patents/6314743-claims.html

Tossa yks tapa tehdä temppu teräpaloille.... Äkkiä ei löytynyt muuta tarkkaa prosessin kuvausta. Autonosissa käytetyille teräksille varmaankin ihan eri juttu. Tietysti voi pohtia mitä tuon patentin hakija onkaan ajatellut suojata ja kuinka.... :-)

Martensiittireaktio ei ole aika- vaan lämpötilasidonnainen, joten periaatteessa hommassa lienee kyse vain lämpötilojen tasaantumisista ja lämpötilaerojen aiheuttamien venymien hallinnasta. Hitaasti hyvä tulee.

Homma varmaan riippuu siitä mitä haet koko jutulla..... ja kuinka paljon jäännösausteniittia sitten teollisesti sarjassa valmistetuissa tojon kilkkeissä ihan oikeasti on. Paljonko sitkeysominaisuudet kärsivät jos jätät uuden muodostuneen martensiitin päästämättä?

Ei taida hallitusti kokeilu olla helppoa, mielenkiintoista varmasti.... suurin osa noista googlettamalla löytyvistä kaupallisista linkeistä on ihan täyttä p*sk**.

Tapsa

- Women and cats will do as they please, and men and dogs should relax and get used to the idea -
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Veneen sisäseinän materiaali + käsittely Saimon Chit-Chat 2 28.05.2008 16:39
ABS-muovin käsittely? J-T Chit-Chat 6 26.05.2008 21:20
Kuvan käsittely SoSo Chit-Chat 4 21.01.2005 23:16


Sivu luotu: 15:56 (GMT +2).