Jos ripsrattonissa on sopivan verran öljyä, mutta käy hetken, alkaa pätkimään ja sammuu tulpan öljyisyyteen, saattaa olla huohotinventtiili vaihtoa vailla tai naarmu(ja) sylinterissä. Pari tuommoista peruspäkätintä on tullut laitettavaksi tukkoon rökääntyvä tulppa oireena ja kummassakin oli sylinteri kaputt, naarmuilla. Tekohengitin toisen, tecumseh-koneisen kiertämällä mäntää 180 astetta, että oli edes sylinterin naarmut ja männän vastaavat eri kohdissa. Sillä leikkasi vielä kesän ruohot jotenkuten ja sitten romujoosepin kuormaan.
Kuten jo aiemmin mainittiin, johtuu bensansaantivaivat yleensä kalvoviasta. Ilmanputsari pestään bensalla, puristetaan kuivaksi ja öljytään [u]kevyesti</u>. Siis tippakannulla öljytään vaahtomuovi ja sitten kerätään suodatin kouransilmään palloksi ja puristetaan niin tiukaksi kuin vaan käsivoimin saa, että lähtee liiat öljyt pois. Liian öljyinen suodatin toimii ryypyn tavoin ja kone käy liian rikkaalla.
Offipalsta.com - sinne ne webwheelerit menneet on
|