Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 20.04.2007, 13:25
Berkele Berkele ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 02.08.06
Sijainti: Oulu
Viestit: 25
Perusasetus


Jos kitkakerroin on yksi, ei se tarkoita että luistamista ei tapahdu. Jos luistamista ei tapahdu ollaan lepokitkan alueella ja maksimivoima lasketaan:

Fk=k*N

,missä
Fk=kitkavoima (eli tässä maksimikitkavoima)
k=kitkakerroin
N=paino (eli tässä auton renkaalle tuleva massa kertaa putoamiskiihtyvyys)

Joissain tilanteissa ei voida käyttää puhdasta kitkakerrointa, sillä sopivaan alustaan uppoava renkaan kuvio ottaa osan pidosta erilaisista tukivoimista. Eli voimaa saattaa saada enemmän irti kuin auton paino.

Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Range Roverin vetokyky Range-79 Tekniikka & Jutustelu 5 04.06.2007 13:02
Maasturin kaksoiskansalaisuus offroadjouni Tekniikka & Jutustelu 14 26.04.2006 09:55
Maasturin vanteita popo99 Tekniikka & Jutustelu 7 20.11.2004 16:58
Broncon vetokyky ja -painot MK Tekniikka & Jutustelu 1 11.10.2004 18:17
toyotan vinssin vetokyky? GSA Tekniikka & Jutustelu 22 26.03.2004 23:41


Sivu luotu: 21:09 (GMT +2).