![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Jos kitkakerroin on yksi, ei se tarkoita että luistamista ei tapahdu. Jos luistamista ei tapahdu ollaan lepokitkan alueella ja maksimivoima lasketaan: Fk=k*N ,missä Fk=kitkavoima (eli tässä maksimikitkavoima) k=kitkakerroin N=paino (eli tässä auton renkaalle tuleva massa kertaa putoamiskiihtyvyys) Joissain tilanteissa ei voida käyttää puhdasta kitkakerrointa, sillä sopivaan alustaan uppoava renkaan kuvio ottaa osan pidosta erilaisista tukivoimista. Eli voimaa saattaa saada enemmän irti kuin auton paino.
|
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Range Roverin vetokyky | Range-79 | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 04.06.2007 13:02 |
| Maasturin kaksoiskansalaisuus | offroadjouni | Tekniikka & Jutustelu | 14 | 26.04.2006 09:55 |
| Maasturin vanteita | popo99 | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 20.11.2004 16:58 |
| Broncon vetokyky ja -painot | MK | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 11.10.2004 18:17 |
| toyotan vinssin vetokyky? | GSA | Tekniikka & Jutustelu | 22 | 26.03.2004 23:41 |