No täytyy tunnustaa, että ite laittelin tuon B-motin kuntoon! Ongelmana oli runsas öljynsyönti, muuten kone kävi suht nätisti. Kone avattiin ja todettiin männistä puuttuvan palasia sekä lähes kaikki renkaat poikki! Eipä tuota todellakaan koneen käynnistä huomannu!
Vaihtoehtona olikin hommata käytetty tilalle tai kunnostaa tuo entinen. Ite en ainakaan käytettyyn uskaltanut kallistua. Ties vaikka olis samallaisen paskan saanu tilalle! Käytetyistäkin pyytelivät 500-800€ kun niitä kyselin! Siihen vielä asennus hommat ja rahdit päälle.
No tuo entinen kunnostettiin lähes täydellisesti ja vaihdettiin mm; Sylinteriputket uudet, männät renkaineen, koneistukset, kaikki laakerit, venttiilien hionta, kytkin, suuttimet, hehkut, täydellinen koneen tiivistys ja säätö jne. jne. Osat koneistuksineen tuli maksamaan about 1600€, joten oishan tuolla pari käytettyä saanut. Itellä ei oikein koneremonttiin rahkeet riittänyt, joten teetätin ammattikoululla. Töistä veloittivat sen 300€. Pihiksi jos ois heittäytynyt, niin oishan tuon saanut jonkinlaiseen pelikuntoon vähemmälläkin.
Järkee tai ei laittaa tuollaista summaa(1900€)...mhhh Empä oo katunu
BJ40 vm.79
SLCK #378
Edited by - mikkohen on 09/03/2007 00:07:43