![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#32
|
|||
|
|||
![]()
Itse tässä on tullut ”opiskeltua ”kun tuota hitsattavaa alkoi kertymään nurkkiin niin tässä jotain tietoa ”raudasta”:
Raaka-aineet Fe 33 luokaton teräs,jolle ei anneta juuri mitään laatutakuita Fe 37 A auton korjaustöissä yleisemmin käytetty teräs Fe 37 B Fe 37 C kestää väsyttävää rasitusta hyvin Fe 37 D hitsattavuus hyvä Fe 44 B vaativamman käytön teräs Fe 44 C käytetään kun vaaditaan lujempaa rakennetta,helppo hitsata Fe 44 D Fe 53 C luja teräs Fe 52 D vielä hitsattavissa—Fe 50,60,70 vähenee kun on erikois toimin hitsattavissa Korissa käytettäviä ohutlevyjä,aine vahvuus 0,6mm-1,5mm. Henkilöautoissa käytettäviä levyn vahvuuksia: Japanissa valmistetut autot 0,6-1,0mm Ruotsissa valmistetut autot 0,8-1,5mm Levyn vahvuus ei kumminkaan kerro koko totuutta vaan siihen vaikuttaa myös koostumus. No pistän koostumusta tuonnenpana kun tuo pakkaus sekoittaa kirjoituksen Pistetään sitten vielä nippelitietoa: Seosaine pitoisuus % C Mn P N S Jaappanin autot: 0,04-0,08 0,45 0,03 - 0,035 Ruattissa väännetyt: 0,04-0,10 0,50-0,45 0,04-0,03 - 0.03-0,04 Saksassa : 0,04-0,10 - - 0,007 - Tämän aiheen piirissä on punnertanut joskus Ahonsetä kun oli myytävänä kolaroitu LandRover jossa oli ns. kikkailtu rungon korjaus, kun koko runko olisi pitänyt vaihdettava, eikä saa välistä tiettyjä teräs laatuja hitsata kun niiden reunat tulee kovempi karkaistuiksi tai teräs jopa menettää ”arvonsa”.Rungossa on laitettu osiin matkaa erilaisia teräsaine kovuuksia ns. vaimentimiksi ja tietyt kohdat ovat kovia ja toiset on joustavia esim ristiriipunta tilanteissa .Kikkailulla korjatulla autolla on kovassa kolarissa arvaamattomia seurauksia. Niin rälläköidessä Patrolin runkoa oli havaittavissa raudan kadonneen 376t kilometrin matkalle aika taidokkaasti,massan alla musta maali ja rauta siirtynyt ruosteen muodossa runkopalkin sisäpuolella taaksepäin. Edited by - Bruno on 26/02/2007 11:43:31 |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Toyotat järjestykseen | farmari | Tekniikka & Jutustelu | 22 | 02.03.2007 19:40 |
miksi!miksi!patrollin kytkin asiaa voi keutana | Tekniikka & Jutustelu | 17 | 24.04.2006 19:18 | |
Savua ja paljon mutta miksi? | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 19.05.2005 10:38 | |
Toyotat | Juniori83 | Tekniikka & Jutustelu | 19 | 16.05.2004 13:20 |
Surffaa niin paljon kun tahdot, kunhan et liikaa.. | Esa | Internet Service Providers | 0 | 04.05.2002 01:44 |