Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #15  
Vanha 01.02.2007, 23:50
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Dodiin.. tässä olisi tämä itse AW4- raamattu. Laitoin sen nyt omalle kotisivulleni:
http://koti.mbnet.fi/~lampitl/kuvia/Jeep/AW4_manual.pdf

Ja siihen samaan nippuun Renix- versioiden (ei HO koneet) manuaali:
http://koti.mbnet.fi/~lampitl/kuvia/...ion_manual.pdf


Tässä olisi kolmannella kotimaisella tämä tee-se-itse miehen ohje laatikon ohjaamiseen käsin:

http://jeepforum.com/forum/showthread.php?t=234510


Oikeastaan tärkeimmät on niissä kahdessa ensimmäisessä kuvassa, jos haluaa toteutuksen kaikkein helpommalla tavalla. Eli tarvitsee kolmiasentoisen katkaisijan, vähän johtoa, ja ryöstöliittimen.

Näillä eväillä pystyy ohjaamaan vaihdekepin ja katkaisijan yhteispelillä kaikki vaihteet läpi (vaihdekeppi ohjaa mekaanisesti ykkösen, kolmosen ja nelosen, sekä tietysti parkin, vapaan ja pakin):




Kuvassa keltainen on virtajohto (virransyöttö TCU:lle), jonka voi katkaista ja siihen väliin tuo 3-asentinen katkasija. Violetti/valkoinen on sitten yksi lootan ohjauspiuhoista. Kytkentä kuvan mukaisella tavalla, ja käyttö kuten taulukossa.



Jos haluaa myös momentinmuuntimen lukon "käsikäytölle", niin keltaiselta johtolta ryötöliitos ENNEN tuota yllämainittua kytkentää. Lisäksi musta/valkoiselta johdolta (muuntimen lukon solenoidin ohjauskaapeli) ryöstöliitos 2-asentoiselle katkaisijalle. Keltaiselta siis tulee virta, katkaisijaa kääntäessä virta kulkee muuntimen lukon solenoidille -> lukitsee momentinmuutenimen.



Sitten jos haluaa kikkailla, niin alla olevien kuvien mukaan voi värkätä katkaisijasysteemin jolla pystyy ohjaamaan kaikki vaihteet elektronisesti, kun vaihdekepin kahva on asennossa "D" -> kuten jo totesin lootassa on vain kolme solenoidia jotka ohjaa 1-4 vaihteita. P-N-R kytketään aina mekaanisesti.





Kyllä mall crawlerillakin pääsee.

Edited by - Timo_L on 01/02/2007 23:56:34

Edited by - Timo_L on 01/02/2007 23:57:54

Edited by - Timo_L on 02/02/2007 00:06:17
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Jeepin automaatista/turbiini lukosta vepele Tekniikka & Jutustelu 4 07.04.2008 19:19
ZF-automaatista RankkaAnkka Tekniikka & Jutustelu 4 15.12.2007 20:39
Pikku kakkonen L-200 Chit-Chat 12 03.09.2007 19:58
Jeepin vanne kysymys??? HEKULIINI Tekniikka & Jutustelu 12 30.08.2004 08:46


Sivu luotu: 07:41 (GMT +2).