Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 22.01.2007, 21:11
JF JF ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 14.11.03
Sijainti: Espoo
Viestit: 1.786
Perusasetus

Ainahan sitä kannatta itsekseen höpistä. Kierrejousen jousivakioon vaikuttaa kaksi asiaa: langanvahvuus ja langan pituus. Käytännössä on kuitenkin helpompaa arvioida jousivakiota, kun tuntee langan varsinaisen pituuden sijaan jousen halkaisijan ja kierrosten lukumäärän, joista sen saa johdettua ympyrägeometrian avulla.

Tarkemmin ajatellen, langan kulkeman kierteen nousuhan vaikuttaa jonkun verran yhden kierroksen pituuteen, joten jousivakiosta saa yleisten kaavojen pienen virheen myötä hieman suuremman kuin mitä se itse asiassa onkaan.



Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
O: HJ:n iskarit Jani77 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 14.03.2007 23:21
G:n iskarit TJ Tekniikka & Jutustelu 2 09.01.2006 12:24
HJ-61:n iskarit Phase Tekniikka & Jutustelu 4 15.12.2005 23:05
M: BJ:n iskarit bj45lava O/M/V Muut 0 01.02.2005 18:02
LJ/RJ 70 Iskarit Tekniikka & Jutustelu 2 21.08.2004 19:19


Sivu luotu: 22:22 (GMT +2).