ja taas kommentoidaan perstuntumalta...
Ne alipaine lukot saa toimiimaan diesel auton oman alipainepumpun avulla. Ehkä isomman säiliön vaatii.
Onhan ne volvolaiset maineeltaan tosi kestävät mutta saa nekin näköjään rikki. Mm. trialissa ja foffissa niillä ajetaan aina 44" rengaskokoihin asti ja siellä on hajonnut murrosta,välitystä, vetaria ja porttaaliboxia mutta kyllä niille on siihen sikaa annettukkin. Ja tiedä sitten mikä se lopullinen syy tuhoon aina on. Jarekin vetää foffia vaatimattomilla 500hv++ilokaasut ja nyt vasta meni porttaliboxi, vetari ja välitys(vai onko jo aiksemmin porsinut)? Normaali safarointikäytössä varmaan kestää....???
Toyotan kardaanit käy kun tekee sovituslaipat volvon pulttijaolle.
Levyjarrut teettää vähän töitä mutta tältä palstalta löytyy tekijöitä mutta ilmaiset ne ei ole. Käytetyt osat mm. patrol satulat + jonkun 90 sarjalaisen cruiserin levyt. Löytyy topikki muistaakseni volvolaisiin jarruja tjsp. Offivarusteeltakin tulevaisuudessa varmaan katulaillinen setti. Itse olen pyöritellyt pöydällä hj-60 levyjä ja patrol satuloita ja niistäkin varmaan saa tehtyä mutta kun tulee 6-pulttiselle jaolle yms. niin teettää vähän töhelölle töitä ennen kuin hahmottuu.
Tosiaan helpoin tapa olis heittää porttaalit suoraan lehtijousille niin että akselit on lehtien päällä kuten vakiossakin. Ongelmaksi tulee porttaaliboxin aiheuttama vääntö lehdille joka vaatii vahvat traction barit eteen ja taakse. Muuten ei ehkä tarviis tehdä kuin jarruputket, kardaanisovitukset, käsijarru?, pinionikulman kääntö tarvittaessa vaikka kiilapaloilla...ja ne jarrut jos haluu oikeen leiman.
|