Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Cougar83
Nyt homma helpottu aika lailla. Tarkistin kytkinlevyssä olleen tyyppinumeron Borg&Beck 52509. Sama levy ja asetelma näyttäs olevan Series II/III Land Roveris. Eli se ongelma ratkes. Enää painelaakeri pitää löytää. Hyvällä säkällä sama kun lantikas. Ohessa muutama kuva Volvon mystisestä painelaakerista.
 
Edited by - Cougar83 on 29/11/2006 16:33:17
Edited by - Cougar83 on 29/11/2006 16:35:03
|
Herätellään henkiin vanha keskustelu kun tuli kytkimen vaihto ajankohtaiseksi itsellenikin Volvo C202:seen. Ja koitin selvitellä osien saatavuutta. Bilialta ei kuulema löydy enää mitään.
Altyco Ruotsissa myy paineasetelmaa 2122 SEK, painelaakeri (urtrampningslager) 982 SEK ja Tukilaakeri (stödlager) 75 SEK. Kytkinlevyä ei kuulema saatavilla. Mutta kävikö toi land Roverin 10 boorinen 9,5" levy C202:seen?
Ruotsalaiset kuulema vaihtaneet vaihdelaatikon (M45) sisäänmenevän akselin 10 boorisesta 22 booriseen (vakio kaikissa 240 ja 740 sarjan Volvoissa, joten löytynee helposti), jolloin Volvo 164 ja 240&740 sarjan turbomallin kytkimet saadaan sopimaan heittämällä. Mutta, mutta jos toi Land Roverin levy (+ asetelma?) käy niin sittenhän saisi sopivat osat hommattua ilman akselin vaihtoa? Onko joku kokeillut?
T: Valp