![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
||||
|
||||
![]()
Halpoja neuvoja ja kallita osia
![]() kun meinaan saada Wranglerin tyhjäkäynnin takaisin sellaiseksi kun se oli ekan 1/2 vuotta. Oli todella siisti. Sitten yht'äkkiä muuttui epätasaiseksi. Tuo obdII tuli 1997, joten se mun ei osaa lukea. Mutta sullahan on jo vikakoodit. Kerran olen sellaiseen vikaan törmännyt missä auto sammui kun tehoja otettiin. Syyksi selvisi bensan suodatin. Kaasari lopulta tyhjeni, kun bensaa tuli liian hitaasti. Normaaliajoon tavaraa tuli tarpeeksi. Mutta jos tapahtuu myös lähes tyhjäkäynnnillä ei vika voi olla tuollainen. Bensapumpun antama paine pitäisi mitata. Sen kun saisi mitattua eri kuormitustilantiessa. Heitot paineessa aiheuttaa kaikenlaisia ongelmia. Bensan kulkuun tuo pienen odottelun auttaminen voisi sopia. Happiantureista se ensimmäinen on tärkein, jos niitä kaksi löytyy. En oikein usko siitä johtuvan. Mutta olen lukenut, että anturit pitäisi välillä vaihtaa. Vaikuttavat seokseen ja viallisina voivat hajottaa katalysaattorin. Tyhjäkäyntiin suuri vaikutus. Joten anturit kannattaa vaihtaa jos et ole niitä koskaan vaihtanut. CPS (crank) on "tappokytkin" se aiheuttaa koneen sammumisen, jos signaali loppuu tulemasta. Toinen vastaava on (camsaft). Sen on virranjakajassa. Sekin saa koneen sammumaan. Mutta vikakoodinkin mukaan tuo eka olisi syyllinen. Mutta miksi pieni odottelu tähän auttaisi. Tietokone kyllä käynnistyy uudestaan. (Minulla varkaudenesto toimi tappokytki menä). Katso, että CPS on juuri oikealla etäisyydellä vauhtipyörästä. IAC (idle air controller) aiheuttaa koneen sammumista, mutta vain lähellä tyhjäkäyntiä. Siis liikkeelle lähdettäessä tai hiljaa ajettaessa. Tämäkään ei sovi sinun oireisiin. Sitten palstoilta luettuja ihmeellisiä sammuiluvian aiheuttajia. - Akkujännite laski välillä. - Katalysaattorin sisus fyysisesti rikki. Edited by - jappe on 17/09/2006 07:47:24 Edited by - jappe on 17/09/2006 07:48:53 |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Onko 220 000 paljon 92 Corvetelle ? | Puman | Vuosimallit 1984-1996 | 0 | 06.04.2008 14:28 |
Lukko hommia tiedossa... | jallu80 | Tekniikka & Jutustelu | 14 | 13.10.2006 15:09 |
Warnia Jenkkilästä | pee | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 29.12.2004 21:44 |
Hitsailu hommia | Nerd-O | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 10.09.2004 07:26 |
Yllytyshulluille hommia | filii1 | This And That | 5 | 07.04.2003 15:01 |