Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Osto ja myynti > O/M/V Varaosat ja tarvikkeet
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

O/M/V Varaosat ja tarvikkeet Autojen varaosat, sekä kaikki offitarvikkeet - vinssit, liinat, tunkit yms. tänne osastolle.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 15.09.2006, 13:13
A-P A-P ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 08.03.04
Sijainti: Rehakka, ei enää niin vapaassa Janakkalassa..
Viestit: 2.497
Perusasetus

Myyty

Ittellä kun ei o vieläkään paattia mottia vailla, eikä traktoria piristystä vailla, ni josko joku paremman mielikuvituksen omaava varoissaan oleva henkilö tämän minulta lunastaisi nimellistä korvausta vastaan.
Eli saa vieläkin ostaa. Missä ne venemiehet?

Tarttee lisätä että viritysvaraa tuossa kuulemma vielä on.

A-P
Kotimainen diesel on jees!!!
Kuvia: http://aph.1g.fi/kuvat/

Edited by - A-P on 15/09/2006 14:15:17

Myyty

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 02.01.2009, 19:48
A-P A-P ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 08.03.04
Sijainti: Rehakka, ei enää niin vapaassa Janakkalassa..
Viestit: 2.497
Perusasetus

Päivitetään ilmoitusta, ja samalla nousee päivänvaloon.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 06.01.2009, 13:10
A-P A-P ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 08.03.04
Sijainti: Rehakka, ei enää niin vapaassa Janakkalassa..
Viestit: 2.497
Perusasetus

Nyt saa jo upittaa. Yksi on kysellyt. Lie sittemmin säikähtänyt.
Tästä saa rahoille kyllä vastinetta. Heivaa vaikka Jeepistäsi se 411b mäkeen ja tee tällä autostasi omavarainen, ainakin väännön, hydraulitehon ja paineilman suhteen.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 06.01.2009, 15:34
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.329
Perusasetus

Mikä pulttikuvio on vauhtipyöräkotelossa? SAE 1 vai 2..? Tuolta saat apua mittaamiseen:

http://zf-marine.com/Transmissions/BellHousings.cfm

Tällä moottorilla proto-sisu kevenee 200 kg verrattuna 611 valmettiin, tai leukkuun.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 06.01.2009, 15:55
JiiPee JiiPee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Janakkala
Viestit: 6.383
Perusasetus

Olikos niin, että noissa Valmetin nelosissa ja kutosissa on keskenään toisiinsa sopivat kytkinkopat, eli vaihto olisi helppo sen puolesta? Eli A-P:n kone menisi esim. A-45 Sisuun tai 702 Valmettiin tyyliin "bolt on"?

A-45 varmaan hyötyisi nelosen tuomasta kevennyksestä, mutta 702:ta tuskin haittaisi kutoskoneen eteen tuoma lisäpaino, kun tahtoo olla vähän kevytkeulainen.
__________________
Jukka
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 06.01.2009, 18:14
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.329
Perusasetus

Kaikki valmetin vauhtipyöräkotelot (lyhyemmin v-p kot) sopivat kaikkiin 3, 4 ja 6-sylinterisiin moottoreihin. Puhun mielummin vauhtipyörä- kuin kytkin kotelosta, kaikissa moottoreissa on vauhtipyörä, mutta kaikissa ei ole kytkintä.

Eli v-p kot etupään pulttikuviot ovat kaikissa samat, takapään pulttikuviota on kymmeniä erilaisia. Edellä mainittuja SAE-kuvioita käytetään, kuorma-autoissa, metsäkoneissa, pyöräkoneissa, leikkuupuimureissa ym. Traktoreissa on yleensä oma jakonsa.

Jos myynnissä olevassa koneessa on SAE 2 v-p kot, niin se on kaikkiin maasto sisuihin bolt on. Jos siinä on SAE 1, niin täytyy ottaa kotelo 611 koneesta. Uskoisen sen olevan kyllä pienempi, eli SAE 2.

Leylandin v-p kotelo ei tietenkään valmettiin käy.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 06.01.2009, 19:43
JiiPee JiiPee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Janakkala
Viestit: 6.383
Perusasetus

Ahaa, siis ottamalla vauhtipyöräkotelo nykyisestä Valmet-moottorista ja pulttaamalla se 411DSJA:n perään, menisi 411DSJA periaatteessa minkä tahansa Valmetin kutosen ja nelosen paikalle, jos moottorin muu tuenta on sopiva?

Jatkuuko sama yhteneväisyys 3/4/6:n kesken lohkovalun kiinnityksissä rattorin etukehtoon tai kuorma-autoissa moottorin "korvakoihin"?
__________________
Jukka
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 06.01.2009, 19:47
A-P A-P ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 08.03.04
Sijainti: Rehakka, ei enää niin vapaassa Janakkalassa..
Viestit: 2.497
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 Näytä viesti
Mikä pulttikuvio on vauhtipyöräkotelossa? SAE 1 vai 2..? Tuolta saat apua mittaamiseen:

http://zf-marine.com/Transmissions/BellHousings.cfm

Tällä moottorilla proto-sisu kevenee 200 kg verrattuna 611 valmettiin, tai leukkuun.
Eiköhän se ole sama. Mittaillaan. Samasta tehtaastahan A-45 ja SA-sarjan vehkeet ovat.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 06.01.2009, 22:39
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.329
Perusasetus

Lainaus:
Ahaa, siis ottamalla vauhtipyöräkotelo nykyisestä Valmet-moottorista ja pulttaamalla se 411DSJA:n perään, menisi 411DSJA periaatteessa minkä tahansa Valmetin kutosen ja nelosen paikalle, jos moottorin muu tuenta on sopiva?
Juuri näin. Ja myös kolmosissa on sama jako.

Lainaus:
Jatkuuko sama yhteneväisyys 3/4/6:n kesken lohkovalun kiinnityksissä rattorin etukehtoon tai kuorma-autoissa moottorin "korvakoihin"?
Kolmosissa ja nelosissa on "helma" lohkossa, josta se tulee kiinni traktoriin (peltisellä öljypohjalla olevat mallit). Isommissa ja uudemmissa valmet-traktoreissa kantava valurautainen öljypohja tulee kiinni näihin helman M12 kierteisiin. Peltipohja tulee kiinni aina M8 pulteilla.

Kuutosissa tätä helmaa ei ole, eli lohko on noin neljä senttiä kapeampi. Öljypohja tulee aina kiinni M10 pulteilla, oli se sitten valua tai peltiä.

Lohkon etupäässä on kolme M14 kierrereikää koneen korvakkeita varten. Pulttijako on sama 3, 4 ja 6 syl lohkoissa, eli korvakkeet käyvät ristiin.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 08.01.2009, 18:46
A-P A-P ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 08.03.04
Sijainti: Rehakka, ei enää niin vapaassa Janakkalassa..
Viestit: 2.497
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 Näytä viesti
Mikä pulttikuvio on vauhtipyöräkotelossa? SAE 1 vai 2..?
Tällä moottorilla proto-sisu kevenee 200 kg verrattuna 611 valmettiin, tai leukkuun.
On juurikin tuota SAE 2:sta vastaava. Eli ostammaan, ostammaan!
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 08.01.2009, 19:02
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.329
Perusasetus

Pannu on siis lähes bolt on protoon. Etu korvakkeet sovitella, ja vähän putkitöitä.

Vois muuten harkita, mutta kiinnostaisi vaihtaa 6.5 litrainen leukku isompaan. Joku 10-14 litrainen V6 tai V8 olisi pop.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 13.01.2009, 10:56
A-P A-P ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 08.03.04
Sijainti: Rehakka, ei enää niin vapaassa Janakkalassa..
Viestit: 2.497
Perusasetus

Saa tästäkin olla kiinnostunut.
__________________
A-P
*Muovi on saatanasta*
KAIKKI ihmiset ovat mölöjä, kunnes toisin todistavat.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
M: Haulikko Valmet 412 S, 12/76 O/M/V Muut 0 18.03.2008 16:38
Ostettu o:valmet 412s Jerppa O/M/V Muut 2 27.02.2008 11:43
M:valmet 405 4x4 oltzi O/M/V Ajoneuvot 1 23.01.2008 12:54
Valmet 212 lukko? Peuhu Chit-Chat 13 20.08.2007 14:14
O: Valmet 702:n korjaamokäsikirja tttreg O/M/V Muut 3 21.07.2005 14:54


Sivu luotu: 14:42 (GMT +2).