Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 18.08.2006, 11:40
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
quote:
Mielenkiintoista on,

Kattelin tuola Lapland Trophyssä sitä venäläisten surullisenkuuluisaa "kuukulkijaa", siinähän
oli käytetty aikapaljon tojon tekniikkaa. Kone oli läjästä samoin laatikot. Läjän tekniikka vois
olla aika hyvä peruslähtökohta. Toi kone vain hieman mietityttää, mites on jos läjän koneesta alkaa
hakeen maksimitehoja esim turbolla katoaako kaivatut alaväännöt. Tosin alavääntojen puutettahan voidaan
kompensoida tieheillä välityksillä.
Saako läjää kuitenkaan kevennettyä tarpeeksi kevyeksi että saadaan haluttu lopputulos. Jos miettii volvon
akselien tuomaa lisäpainoa. Voiko läjästä keventää niin paljoa että saataisiin edes tilanne +-0? Mitäs
siitä vois keventää. Toi lasikuitu flippi on ehdoton. Sisustasta vois saada pois myös muutamia kymmeniä kiloja. Entä takaovet, eikös ne paina aika pirusti. Ite tekisin kaksiosaisen oven jonka yläosta pleksiä ja alaosa alumiinia. Ovi pitäisi saada helposti aukemaan molempiin suuntiin, näin voidaan "jatkaa" autoa noin metrillä. (ei tarvi ajaa niin lähelle rastia.)

Onko protossa pakko olla porttaalit? Kun kattelee esim noita lapland trophyn tuloksia. Modin voittaja haki
reilusti enemmän rasteja kuin proton voittaja. Totta on että kivikoissa ja kannikoissa lisä 10 cm akselin alla
tuo etua, mutta suossa porttaalin tuomasta painosta on vain haittaa.

Yksi hyvin rakennettu auto, jolla olis luultavasti mahdollisuus pärjätä luokasssa kuin luokassa on Laalaan
iso suzuki! Kevyt auto kantavilla renkailla ja isoilla vinsseillä. Eikö siinä ole aika optimi yhdistelmä. Ainoa miinus on kosteusherkkä bensakone.

------------------------------------------------
Off-road driving should only be attempted by drivers with the necessary skill, experience and understanding of the vehicle's limits
www.psory.fi
www.4x4-magazine.com

Edited by - iippo on 18/08/2006 10:52:26
Akselien painoeroa on kyllä aika vähän, jos ottaa huomioon, että kuinka perkeleen paljon kestävämmät noi volvolaiset on ja kuinka hyvät välitykset niissä on vakiona(+lukot).

Muistaisin, että kerran punnitsin akseleita, niin toyota HJ-60 etuakseli oli 135kg ja Volvon etuakseli oli 175kg. Että onks sitä painoeroa nyt niiiin paljon??

Kuis syviä rastipaikkoja nykyään suomessa yleensä on?? Eli pitääks pystyä ajamaan 150cm syvässä vedessä, jotta saa suurimman osan pisteistä, vai riittääkö 100-120cm syvyys?? Venäjän maa on joku sukellusveneitä suosiva, eli se ei kiinnosta lainkaan. Mutta miten suomen rastit jakaantuu?? Onko kuinkapaljon suuntausta viedä rastit kivikkoon ja kallioille, jyrkkiin rinteisiin, vai sinne syvimpään suonsilmään?????????? Mietin vaan, että onks se diesel niinku ihan pakollinen??





Note! This message was posted anonymously!

Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Suunnistus CUP 2008?? Tapahtumat 24 30.11.2007 11:52
Suunnistus Cup 2007 Killman Tapahtumat 16 06.10.2007 19:52
suunnistus välineet? volvolet-sugga Tekniikka & Jutustelu 62 14.08.2007 20:32
Suunnistus-CUP ilmoittautumiset Paavo Tekniikka & Jutustelu 20 15.05.2007 07:03
Off-Road Suunnistus-CUP Paavo Tapahtumat 193 06.09.2006 08:01


Sivu luotu: 15:10 (GMT +2).