Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #11  
Vanha 09.08.2006, 19:13
Mylppy Mylppy ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.09.04
Sijainti: Häme
Viestit: 1.369
Perusasetus

Tämä ei sitten ole mikään hyökkäys ketään kohtaan. Ja taas avaan sanaisen arkkuni väärässä paikassa.

Ja ovatko ne eurotrialin säännöt niin autuaaksitekevät. Eiväthän ne ole kuin kolmisenkymmentä sivua. Aikapitkälti näyttävät nopeasti silmäillen samoilta pääpiirteiltään kuin Suomen säännöt. Olettaen että olen ymmärtänyt oikein, että Huhmarissa käytetyt säännöt ovat nämä.

Mitä tuolla Huhmarissa näki eurotrialin sääntöjä, niin ne jos jotkin näytti älyttömiltä. Esimerkiksi se että auto jäi "kiinni" heti portin jälkeen ja ei junnaamallakaan mennyt eteenpäin. Taaksepäin kun kuljettaja otti, niin oho täydet virhepisteet, kun läpäisi portin toistamiseen. Tai että reittinauhaan koskettamisesta sai muutaman virhepisteen, mutta katkaisusta jakso hylätyksi. Mielestäni mitä kilpailuja katsonnut, niin kilpailusääntöinä nuo Suomen säännöt ovat melko yksinkertaiset ja toimivat eikä tarvita taskulaskinta virhepisteiden laskemiseen.

Mitä eroja nyt nopeasti eurotrial.fi:n sivuilla joskus näkyvissä olleiden englanninkielisten sääntöjen mukaan silmiin pisti autojen rakenteesta. Orginal/standard ryhmässä ei vaadita tieliikennekatsastusta? Kypäräksi riittää tieliikennehyväksytyt kypärät. Kaarisäännöt vapaammat. Eli teknillisissä ja turvallisuus säänöksissä ei mitään suuria eroja. Voiko olla noin pienestä kiinni että säännöt ovat täysin perseestä, jos muutamia kuitenkin ihan melko pieniä turvallisuuteen liittyviä sääntö eroavuuksia on.

Ovatko pelkät sääntömuutokset penisilliiniruiske lajille, joka parantaa pahan kilpailijapulan? No ehkä kilpailijamäärät räjähtävät käsiin kun ei tarvitse sijoitaa siihen 200€ kypärään, eikä tarvitse väännättää sitä etukaarta ja pääkaarta eikä hitsailla loppuja vaadittuja tukia. Riittää ainoastaan että ostaa sen 80€ maksavan mopokypärän ja hitsailee kaaret palasista. Kyllähän tuossa on niin suuri ero, että juuri siitä on lajin tulevaisuus kiinni.

Mielestäni yhä edelleen tehdään kärpäsestä härkästä. On se siitä kypärästä monella kiinni, mutta oikeasti ei kai se voi olla niin kynnyskysymys kenellekään?

Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
M: Lock Right HJ60:een käyttämätön + avoin perä Luigi81 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 06.05.2008 10:27
V: LN65 avoin murikka kitkalukkoon O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 29.02.2008 12:30
Kirje intistä vah Jokes 4 01.03.2004 22:10
Kaikille avoin safari Käyttäjä Tapahtumat 0 01.08.2003 20:32
Kirje Oikeusministerille TiMMo Society 0 15.05.2002 12:26


Sivu luotu: 11:13 (GMT +2).