Lainaus:
quote:
Sierra nelikkoja on ollu 2kpl. 1990 2.0i 4x4 ja 1991 2.0i 4x4 molemmilla tuli ajeltu about 40tkm. Todella mukava auto ajaa ja nelivedon kiinteä vetosuhde 34-66 antaa takavetosen vaikutelman, joten hirveitä ylläreitä ei tule, vaan perä lähtee alta. Ja etenee kun peto, eikä mitään luistonrajottimia tai muita vauhdin tappajia. Nelivedossa ei kummassakaan koskaan joutunu tekee mitään ja mutta toi 2.0 DOHC kone on sitten toinen juttu. Todella hyvä kone, MUTTA tulee kansi probleemia jos vähänkin enemmän kierrättää ja kone pääsee ylikuumenemaan. Alumiinikansi ja yläpuoliset nokat ei hjuva. Niin pellithän ei ole parhaat mahdolliset Sierroissa. Suosittelen sijottamaan ostaessa vähän enemmän, koska tulee jälkikäteen paljon kalliimmaksi. Ja kone kannattaa testauttaa, että on oikeesti kunnossa! Jos ei myyjä suostu vaihda seuraavaan laitteeseen.
Note! This message was posted anonymously!
|
Palaan vielä tähän, kun on tuollainenkin kone ollut. Kannattaa tutkia DOHC:n kannen takapääty, vaikka ahtaasti tulipeltiä vasten onkin. Jos kannen jommassa kummassa takanurkassa on yhtään kosteutta, joka näyttää kirkkaalta, niin maistaa sitä sormen päästä. Jos on makeahkoa, on se merkki vesivuodosta ja kansipahvi on finaalissa. Usein vuoto näkyy kannen kuskin puoleisesta takanurkasta. Pahvi voi vuotaa vuoden-kaksi ennen kun sen huomaa oikeasti vuotavaksi.
Jos vuotoa on kaasupuolella, syntyy kanteen herkästi kaasutaskuja, jotka kuumenee. Kansi on hankalahko ilmattava ja jos joku pieni vuoto tuuppaa koko ajan kaasukuplia vesitilaan, ei sitä saa ilmattomaksi. Jos hetken tyhjäkäynnin jälkeen kaasua painettaessa kuuluu lämmityslaitteen kennosta (säädin kuumalle) pienikin kurahdus, on pahvi todennäköisesti vuotava. Paisuntasäiliöstä voi pakokaasuanalysaattorilla haistattaa, onko palokaasuja vesipuolella.
Muuten on tosi hyvä kone, vääntää hyvin aikä bensa maistu liiaksi, mutta kansi ei tosiaan kestä yhtään normaalia enempää lämpenemistä. Jäähdyttäjän flektit on sähkötoimiset ja jos niiden kytkin ei toimikaan, lämpenee kansi äkkiä liikaa. Syyläri on niin iso, ettei flekti pyöri kuin kesällä tai pidempään hitaasti ajettaessa. Kannattaa tutkia tilanne silloin tällöin ja viimeistään keväällä ennen lämpimiä kelejä. Se toinen flekti (jos asennettu, farkussa ainakin on) voi olla ihan jumissa, kun se on normaalisti ihan toimeton. Jos kansi kuumenee liikaa, tulee venttiiliseetien väliin halkeama, joka syvenee pikku hiljaa kohti vesitilaa. Läpi päästyään alkaa tyhjäkäynti ontumaan ja paisuntasäiliön korkin juuri on märkänä koko ajan.
Offipalsta.com - sinne ne webwheelerit menneet on