Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #9  
Vanha 10.07.2006, 09:25
Mise Mise ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.10.04
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 145
Perusasetus

> Sorvaa akseli hiukan tiukaksi. Jos pystyt, niin noin 0.05 mm (esim.
> 0.00-0.10 mm) alle laakerin reiän halkaisijan.

Tota, jos sen tekee _alle_ reiän halkaisijan, niin eikös siitä tule väljä eikä tiukka?

Se laakerin reikä on (pitäisi olla) n. satkun alle nimellismitan (24.99) ja sopiva ahdistus on pari satkua, eli tähtäile sitä akselia noin satkun plussalle (25.01). Toleranssi tietysti molempiin suuntiin tilanteen, vehkeiden, tekijän ja ties minkä mukaan, mutta toi olis niinkun hyvä.

Vekottimen käyttötarkoituksen ja (lähes olemattomat) käyntitarkkuusvaatimukset huomioiden sen voisi ihan suosiolla tehdä vähän väljäksi ja laittaa tiukan lukitteen (esim. Loctite 638) väliin. Sit seuraavalla kerralla kevyellä lämmityksellä auki. Pääasia on, että ne sisärenkaat eivät pääse ryömimään akselilla tai joudut taas täyttöhommiin.

- Mise



Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
BJ 42 PYÖRÄNNAPA / LAAKERI ahku Tekniikka & Jutustelu 3 10.04.2007 12:46
hj:n kytkinakselin laakeri? upi7 Tekniikka & Jutustelu 4 15.11.2005 20:30
HJ pinjonin laakeri? SISU Tekniikka & Jutustelu 8 18.01.2005 21:30
etupyörän laakeri Tekniikka & Jutustelu 11 11.09.2004 22:07
Takapyörän laakeri ? conv87 Vuosimallit 1984-1996 9 07.04.2004 11:17


Sivu luotu: 08:21 (GMT +2).