![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Alkaa selvitä.
Sorvaa akseli hiukan tiukaksi. Jos pystyt, niin noin 0.05 mm (esim. 0.00-0.10 mm) alle laakerin reiän halkaisijan. Enempää ei oikein voi olla, etteivät laakerit vaurioidu asennuksessa. Pinnan täytyy olla melko sileä, etteivät laakerit jämähdä kiinni pinnankarkeuksiin. Toi akseli taitaa lisäksi olla rosteria, joka on hiukan herkkää kiinnileikkautumiselle. Laita asennettaessa laakerilukitetta molempiin reikiin, tämä varmistaa lukituksen. Tämä saattaa hiukan estää kiinnileikkautumistakin. Jos purettaessa tulee vaikeuksia, niin lämmitä kuumailmapuhaltimella, jotta lukite pehmiää. Lukite toimii vielä pienellä välykselläkin, mutta varsinkin jos tohon tulee akselin suuntaista voimaa, niin pieni puristus on tarpeen. T, Antti |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
BJ 42 PYÖRÄNNAPA / LAAKERI | ahku | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 10.04.2007 12:46 |
hj:n kytkinakselin laakeri? | upi7 | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 15.11.2005 20:30 |
HJ pinjonin laakeri? | SISU | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 18.01.2005 21:30 |
etupyörän laakeri | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 11.09.2004 22:07 | |
Takapyörän laakeri ? | conv87 | Vuosimallit 1984-1996 | 9 | 07.04.2004 11:17 |