Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #6  
Vanha 09.07.2006, 14:00
Ahosensetä:n Avatar
Ahosensetä Ahosensetä ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 01.10.04
Sijainti: Marttila, Finland.
Viestit: 4.066
Perusasetus

Alkaa selvitä.

Sorvaa akseli hiukan tiukaksi. Jos pystyt, niin noin 0.05 mm (esim. 0.00-0.10 mm) alle laakerin reiän halkaisijan. Enempää ei oikein voi olla, etteivät laakerit vaurioidu asennuksessa. Pinnan täytyy olla melko sileä, etteivät laakerit jämähdä kiinni pinnankarkeuksiin. Toi akseli taitaa lisäksi olla rosteria, joka on hiukan herkkää kiinnileikkautumiselle.

Laita asennettaessa laakerilukitetta molempiin reikiin, tämä varmistaa lukituksen. Tämä saattaa hiukan estää kiinnileikkautumistakin. Jos purettaessa tulee vaikeuksia, niin lämmitä kuumailmapuhaltimella, jotta lukite pehmiää.

Lukite toimii vielä pienellä välykselläkin, mutta varsinkin jos tohon tulee akselin suuntaista voimaa, niin pieni puristus on tarpeen.

T, Antti
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
BJ 42 PYÖRÄNNAPA / LAAKERI ahku Tekniikka & Jutustelu 3 10.04.2007 12:46
hj:n kytkinakselin laakeri? upi7 Tekniikka & Jutustelu 4 15.11.2005 20:30
HJ pinjonin laakeri? SISU Tekniikka & Jutustelu 8 18.01.2005 21:30
etupyörän laakeri Tekniikka & Jutustelu 11 11.09.2004 22:07
Takapyörän laakeri ? conv87 Vuosimallit 1984-1996 9 07.04.2004 11:17


Sivu luotu: 00:12 (GMT +2).