Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #14  
Vanha 25.06.2006, 10:10
JF JF ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 14.11.03
Sijainti: Espoo
Viestit: 1.786
Perusasetus

Paavo: ihmisillä (autolehtiä myöten) tuntuu olevan yleinen harhakäsitys että "vääntö" on se voima joka vaikuttaa matalilla kierroksilla ja "teho" se joka vaikuttaa korkeilla; käsitykseen on varmaan aika paljon vaikuttanut se, että vaparidieselin tuottama vääntömomentti on samankokoista bensakonetta merkittävästi suurempi tyhjäkäynnin tietämiltä noin kahteentuhanteen kierrokseen asti. Sen jälkeen lähtee bensakoneen vääntö kasvamaan ja dieselin tippumaan.

Vääntömomentin itseisarvo on sitten mikä on, mutta liikkeellelähtöä (etenkin maastossa jossa liikevastukset ovat suuria) helpottaa tietysti mitä pienempi vauhtipyörän ja vaihdelaatikon pyörimisnopeuksien ero on kun niitä aletaan kytkeä yhteen.

Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Diesel vs Bensa maastossa Tekniikka & Jutustelu 32 15.04.2006 10:28
Diesel/Bensa Tankista Charles.W Tekniikka & Jutustelu 3 21.12.2005 21:22
bensa vs. diesel Tekniikka & Jutustelu 2 27.07.2005 08:19
Diesel -> bensa SamiN Tekniikka & Jutustelu 12 27.06.2005 20:32
Diesel/bensa etuja/haittoja? Reetu Tekniikka & Jutustelu 3 19.02.2005 12:05


Sivu luotu: 04:43 (GMT +2).