Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #8  
Vanha 22.06.2006, 21:55
Samppa79:n Avatar
Samppa79 Samppa79 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 18.07.04
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 903
Perusasetus

Siis napalukkojen ainut tehtävä on lukita vetoakseli pyörän napaan kiinni jotta veto välittyisi renkaaseen asti. Edessä on napaluot, takana ei. Koska muuten auto olisi niin vajaavetoinen ettei liikkuisi minnekkään. Napalukot edessä on kummallakin puolella, eli jos ne manuaaliset ne täytyy vääntää kummaltakin puolelta päälle että etuveto toimii ja kummatkin pyörät vetää. Tasauspyörästön lukko on se vehje joka saa tasauspyörästön "pelistä" pois eli kummatkin renkaat pyörii tasan samaan tahtiin. Edellyttäen että napalukot on päällä kummastakin pyörästä.
Napalukkojen tehtävä on kytkeä pois turhaan pyörivät akselit silloin kun nelivetoa ei tarvita-> mm. polttoaine säästö-> Eli tekee autosta "takavetoisen".
Hiluxiiin saa tasauspyörästön lukkoja.


Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
"M/V":toyota hilux 4wd O/M/V Ajoneuvot 2 07.03.2008 07:36
Tietämätön kysyy renkaiden muutoskatsastuksesta markoh Tekniikka & Jutustelu 10 28.10.2006 16:33
Nimimerkillä. Tietämätön kyselee. Duracell Chit-Chat 8 16.08.2006 09:23
M: TOYOTA HiluX O/M/V Muut 6 28.07.2005 17:19
toyota hilux jami63 Tekniikka & Jutustelu 14 18.09.2004 23:44


Sivu luotu: 11:03 (GMT +2).