![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Siis napalukkojen ainut tehtävä on lukita vetoakseli pyörän napaan kiinni jotta veto välittyisi renkaaseen asti. Edessä on napaluot, takana ei. Koska muuten auto olisi niin vajaavetoinen ettei liikkuisi minnekkään. Napalukot edessä on kummallakin puolella, eli jos ne manuaaliset ne täytyy vääntää kummaltakin puolelta päälle että etuveto toimii ja kummatkin pyörät vetää. Tasauspyörästön lukko on se vehje joka saa tasauspyörästön "pelistä" pois eli kummatkin renkaat pyörii tasan samaan tahtiin. Edellyttäen että napalukot on päällä kummastakin pyörästä.
Napalukkojen tehtävä on kytkeä pois turhaan pyörivät akselit silloin kun nelivetoa ei tarvita-> mm. polttoaine säästö-> Eli tekee autosta "takavetoisen". Hiluxiiin saa tasauspyörästön lukkoja. |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
"M/V":toyota hilux 4wd | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 07.03.2008 07:36 | |
Tietämätön kysyy renkaiden muutoskatsastuksesta | markoh | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 28.10.2006 16:33 |
Nimimerkillä. Tietämätön kyselee. | Duracell | Chit-Chat | 8 | 16.08.2006 09:23 |
M: TOYOTA HiluX | O/M/V Muut | 6 | 28.07.2005 17:19 | |
toyota hilux | jami63 | Tekniikka & Jutustelu | 14 | 18.09.2004 23:44 |