Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #4  
Vanha 22.06.2006, 07:47
HiluxMan:n Avatar
HiluxMan HiluxMan ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Petäjävesi, Finland.
Viestit: 926
Perusasetus

Niin niillä napalukoilla, jotka sijaitsevat siis nimenkin mukaisesti etupyörien navoissa, kytket pyörän kiinni vetoakseliin. Kun napalukot on kiinni, pyörivät pyörät ja akselit yhdessä. Sitten kun laitat ohjaamossa nelivedon päälle, kytkeytyy jakovaihteistossa myös etuveto päälle ja kun ne napalukot on kiinni, vetoakseleita myöten voima välittyy etupyöriin.

Tuon ajan Hiluxeissa on korkeintaan takatasauspyörästössä kitkalukko, joka on tyhjää parempi, mutta ei juuri auta maastossa. Kaupasta saa sitten erilaisia lukkoja, automaattisia, kuten Lock-Right ja vastaavat, tai kytkettäviä, tyypillisesti ARB paineilmalla kytkettävä lukko.
Perusvarma ratkaisu on laittaa taakse automaattilukko (edullinen) ja eteen kytkettävä (automaattilukko edessä on talvella maantiellä vaarallinen neliveto päällä ajettaessa tempoilun takia).

HiLux 3.0 V6
Pajero 2.8 GLS A
-SLCK #63-
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
"M/V":toyota hilux 4wd O/M/V Ajoneuvot 2 07.03.2008 07:36
Tietämätön kysyy renkaiden muutoskatsastuksesta markoh Tekniikka & Jutustelu 10 28.10.2006 16:33
Nimimerkillä. Tietämätön kyselee. Duracell Chit-Chat 8 16.08.2006 09:23
M: TOYOTA HiluX O/M/V Muut 6 28.07.2005 17:19
toyota hilux jami63 Tekniikka & Jutustelu 14 18.09.2004 23:44


Sivu luotu: 03:46 (GMT +2).