![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#18
|
|||
|
|||
![]()
Dodiin, kojelauta piti purkaa kokonaan tieltä pois, ja lämppäri kans,
niin just siellä lämppärin takana se sulakkeelta 13 lähtevä vihreä johto haarautui 7 hieman ohuemmaksi vihreäksi johdoksi. Napsin neljä vasemmalle lähtevää pois ja oikosulku hävisi (=poppikone mykistyi). Mittailin sitten ne neljä karvaa erikseen, ja yx niistä oli tukevasti maissa kiinni. Seurailin piuhaa aikani (ei ollut ihan helppoa), ja sen päästä löytyi huonosti suojattu liitin joka otti koriin kiinni. Tuo oikosulussa oleva liitin on vasemmassa etukulmassa, just sen toisen akkutelineen vasemmassa takalulmassa, ja sillä on kaveri, ovat just tismalleen samanlaisia kuin vastaavassa kohdassa auton oikealla puolella olevat liittimet paisuntasäiliön korkissa, olisko rangea joskus tehty tai ainakin suunniteltu valmistettavaksi vasemman puoleisella paisuntasäiliöllä, ja sille olis sitten vedetty piuhat valmiiksi? Jos jutussa on jotain hyvää, niin sen lisäksi että se vika löytyi, niin tuli nykittyä kaikki villat pois tulipellin sisäpuolelta, ja tutustuttua noihin sähköihin vähän enemmän, ovat oikeastaan todella hyvässä kunnossa ja valmistusmaa huomioon ottaen aika hyvin tehty. Ihan vasemmalla kojetaulun alla oli pari hieman jankkista liitintä, pitää putsata ne ennen kojelaudan kokoamista. Hyvällä tuurilla tässä olis korjaus hieman hitaasti toimineseen kuskin oven sähkölasiin, ja joskus temppuilleeseen vasemman takaoven keskuslukon aktuaattoriin. Lämppärin sisääntulo oli "hieman" törsteessä, ekana tuli mieleen että pitäiskö putsata ekana painepesurilla, mutta ehkä imuri ja paineilma silti riittää. pitää samalla vetää kunnolla kiinni se sisäkierron läppä ja ottaa se alipaineohjaus kokonaan pois, ja ne lämppärille tulevat vesiletkut nyt tulee sitten uusittua kans, olivat muuten ihan hemmetin tiukassa, piti veitsellä silputa ne sieltä lämppärin putkien ympäriltä että sai ne pois jotenkin. -85 varaosa-autossa se sulakkeeen 13 vihreä lähtö haarautui aika pian heti sulakerasian jälkeen kolmeen tai neljään, eli noissa rankkujen sähköissä on isompaa ja pienempää eroa ainakin vuosimallin mukaan, ja tietty myös varustelu vaikuttaa siihen mitä kaikkea johtosarjojen perästä löytyy, munkin kotterossa on kojetaulun alla ja konehuoneessa aika monta tyhjää liitintä (kuten myös se tämän topikin aloittaja). Edited by - Paavo on 07/06/2006 12:22:01 |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Sähkövikaa LJ.ssä | Micco | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 17.12.2007 19:01 |
Taa diskon sähkövikaa.. | kokkolanpoika | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 14.11.2006 22:14 |
Onko Rangessa flektissä viskokytkin | Discovery | Tekniikka & Jutustelu | 16 | 02.04.2006 18:48 |
Sähkövika Rangessa? | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 18.02.2005 23:36 | |
Sähkövikaa pukkaa | Jussi | Vuosimallit 1984-1996 | 0 | 26.06.2002 15:18 |