Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #9  
Vanha 28.05.2006, 23:54
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
quote:
Eihän vain lentokoneen moottorin ahtimelta? Jos tuo mekanismi toimisi myös moottorin imuilman jäähdyttämiseen, miksi sitä ei lentokoneessa käytettäisi siihen, ja "bleedattaisi" siitä piiristä sitten ohjaamon ilma?
Rolls Royce Trent 500:


Kuten kuvasta näkyy, on suihkuturbiin itsessään se ahdin, eli siellä ei ole erillistä ahdinta. Niistä otetaan voimaa ulos putkea pitkin ennen polttokammiota, eli sieltä saadaan paineilmaa. Harvemmin noissa tarvitsee imuilmaa jäähdytellä, kun toimintakorkeudessa se ilma on aika paljon pakkasen puolella ja se kylmä ilma ajetaan sen turbiinikammion läpi...
Se keskellä oleva turbiini pyörii juurikin tästä suihkuturbiinin massavirrasta otetulla ilmalla.

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Kylmää kyytiä HoJottimessa Tekniikka & Jutustelu 22 21.12.2007 16:01
Lisää kylmää koneeseen -teemu Chit-Chat 2 01.06.2006 09:28
XP koneeseen w2k??? -MAKE- Software 8 01.01.2006 01:29
alavääntö LR TD5 koneeseen Tekniikka & Jutustelu 1 11.10.2005 06:51
Vedet koneeseen... Teme_76 Vuosimallit 1984-1996 11 05.11.2004 13:46


Sivu luotu: 22:36 (GMT +2).