Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #8  
Vanha 28.05.2006, 23:10
JF JF ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 14.11.03
Sijainti: Espoo
Viestit: 1.786
Perusasetus

Minkä verran painetta tuollaisella kabiinin ilmastoinnilla kehitetään? Mistä tuo kompressori (keskellä kuvaa) saa käyttövoimansa?

Mitä on tuo "bleed air" ja mistä se tulee? Eihän vain lentokoneen moottorin ahtimelta? Jos tuo mekanismi toimisi myös moottorin imuilman jäähdyttämiseen, miksi sitä ei lentokoneessa käytettäisi siihen, ja "bleedattaisi" siitä piiristä sitten ohjaamon ilma?

Tuollahan oli asiaakin aiheesta:

http://en.wikipedia.org/wiki/Air_cycle_machine

Hmm, jos tuo pyörii ihan ilman omalla lämmöllä, on tuo kyllä aika mystinen vekotin. Lähteekö tuo pyörimään ilman ulkopuolista apua?

Sitten täytyykin kysyä: mihin se lämpö oikein menee? Tuohon jäähdyttimeen (keltainen osa kuvassa)? Jonkunlainen paineenalennushan tuossa tapahtuu joka tietysti myös alentaa ilman lämpötilaa, onko tämä sitten hyvä imusarjan paineen kannalta? Ts. kuinka paljon painetta pitää ensimmäisen, pakokaasulla pyörivän ahtimen tuottaa että siitä olisi merkittävä osa jäähdytettynä tallella imukanavassa?

Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Kylmää kyytiä HoJottimessa Tekniikka & Jutustelu 22 21.12.2007 16:01
Lisää kylmää koneeseen -teemu Chit-Chat 2 01.06.2006 09:28
XP koneeseen w2k??? -MAKE- Software 8 01.01.2006 01:29
alavääntö LR TD5 koneeseen Tekniikka & Jutustelu 1 11.10.2005 06:51
Vedet koneeseen... Teme_76 Vuosimallit 1984-1996 11 05.11.2004 13:46


Sivu luotu: 10:03 (GMT +2).