Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
Vanha 04.05.2006, 11:18
Guest

Perusasetus

Terve !
Tässä vielä hieman parannusehdotusta tuohon pään itsensä sisään työntämiseen.
Minä olen nimittäin käyttänyt sitä samaa tapaa monessa muussa systeemissä, en silti tuossa vinssissä ja huomannut, että paras tapa pujottaa on ensin sulattaa se pää ja puristella kovaksi ja ohuemmaksi. Kuitenkin niin, että siihen jää pienehkö paksunnos. Sitten pujottaa sitä päätä sinne sisään niin, että saadaan tuo edellä olevissa kuvissa näkyvä silmukka, mutta lisäksi senjälkeen kun tuo sen köyden pään läpi siitä köyden seinästä ulos. Tämän jälkeen kun silmukan vetää kireälle, niin se köyden osa, jonka sisään sen pää on pujotettu, kiristyy ja pureutuu tiukkaan sisäänsä pujotettuun köyden päähän ja samalla se reikä, mistä se pää on pujotettu ulos kiristyy myös ja koska siellä on se paksunnos päässä, ei se pääse lipsahtamaan takaisin sisään. Tällä tavoin menetellen vältetään sen köyden pään liukuminen siellä toisen köydenosan sisällä lähemmäs silmukkaa ja näinollen silmukan suureneminen ja samalla sen kitkapinnan pieneneminen. Olikohan tämä nyt selvästi tuotu esiin, toivottavasti kuitenkin ymmärsitte mitä tarkoitin. Vinssiköysistähän minulla ei ole kokemuksia, mutta kaiken järjen mukaan tuon pitäisi toimia myös niissä.
Terv. Risto

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten

Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
vinssiköyden käyttö krisu Tekniikka & Jutustelu 5 02.04.2006 20:32
Vinssiköyden testausta TML Tekniikka & Jutustelu 4 10.03.2006 20:02

Sivu luotu: 22:02 (GMT +2).