Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #11  
Vanha 03.04.2006, 17:15
Kelaperse Kelaperse ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.03.06
Sijainti: Mexico.
Viestit: 1.199
Perusasetus

Pajeron kanssa tuli siis puuhasteltua viikonloppu. Alkuun nuo luvatut kuvat valmiista korikannakkeista:







Valmiit osat käsiteltiin ensin ruosteenestopohjamaalilla jonka päälle pensselöitiin alustamassa:



Kuskinpuolen takalokarista löytyi muutamia ruostevaurioita, jotka vaativat kipeästi huomiota:





Ei muuta kuin tussilla rälläkälle suuntaviivat:



Muutaman kipinäsuihkun jälkeen oli reikä suurentunut ja paikkapalaa vaille:



Tovin hitsailun ja räkimisen jälkeen oli ensimmäinen ruosteisen pellin korjaushitsaus saatettu loppuun:



Vesitiivistä tuosta ei sitten tullut millään, jäähdytysvesi valui iloisesti läpi vaikkei valoa näkynytkään, mutta eipähän ainakaan kivet lentele sisään ja kai se vähän sitä kuraakin torjuu. Tuohon tuli vielä ulkopuolelle tuo pohjamaali ja päälle massa. Sisälle vain vannehopean suhautus. Kuva renkaan puolelta:



Peräkontista siis piti repiä verhoilut ja eristeet pois, jotta pääsee näkemään korin kunnon:



Märkää tuntui olevan, lokasuojat vuotaa hienosti toiseen suuntaan:



Jonkinlainen bitumimassa oli pehmennyt ja tarttunut kiinni äänieristevillaan ja muuttunut sammalta muistuttavaksi mössöksi. Harjalla rapsuttelemalla villat pois niin, että bitumi pysyisi mahdollisimman hyvin paikallaan:



Sammaleeltakin se vähän näytti, vaikkei sitä ollutkaan:



Kuskinpuolen lokasuoja oli jo jonkin aikaa kerännyt isänmaata kyytiin pyytämättä:



Oikeapuoli oli jonkinverran paremmin säilynyt, tiedä sitten miksi näin on:



Kuskinpuolen lokaria oli joskus jo elvytetty, mutta hieman pois käsistä-periaatteella:



Takavasemman kuormansidontalenkin vierus ei ollut enää uusi, kimppuun siis:



Sama altapäin, kukas se sieltä kurkkii:



Piirretään taas, kun se on niin mukavaa tussailla:



Hetkisen AEG:n metelöinnin jälkeen reikä laajeni tuollaiseksi. Puukolla alta paljastunutta runkopalkkia naputellessa alkoi tuntumaan siltä, että peltihommat jää hetkeksi. Ei kovin vakuuttavaa vahvuutta palkin päällä taaskaan:



No eihän sinne tuosta hiirenkolosta päässyt käsiksi, siispä AEG taas hetkeksi ulvomaan:



Oi voi, tässähän pääsee taas hitsaamaan isommilla virroilla, mikä ei haittaa lainkaan, taas tulee hetkeksi miehekkäämpi olo:



Tuohon se kaikki maantiesuola ja törky lentää takarenkaasta ja jää muhimaan. Taidan puuhastella taakse roiskeläpät, niin olisi ainakin yritetty ennaltaehkäistä tulevia syöpymiä:



Kierrätysmateriaalit luovutti taas osan itsestään Pajeron elvyttämiseen:



Kempin käytyä paikalla oli tilanne jo hieman parempi. Vinottaistukikin oli päältä aivan irti pitkittäispalkista ja siihen tuli hitsailtua auttava paikkalappu hieman ohuemmasta tavarasta:



Pohjamaalit päälle hiomisen jälkeen:



Pohjamaalin kuivuttua yön yli, päälle siveltiin alustamassaa:



Huh, nyt sitten pääsee takaisin siihen alkuperäiseen ongelmaan, korin reikäisyyteen ja sen paikkaamiseen. Tuoreen massan päälle purkista leikattu kipinäsuoja ja vanha hyvä(?) korin palanen reikää tukkimaan:



Pellin hitsaaminenkin sujui jo paremmin, Miggeristä jännite asentoon 3 ja langansyöttö/virta noin kakkosen kohdille tuntui jotenkin sujuvalta asetukselta, oikeellisuudesta en tiedä:



Kaikki saumat törätty umpeen, silti teetti töitä löytää kaikki hitsiin jääneet reijät, valo paistoi sitkeästi joistakin kohdista läpi, mutta menihän ne umpeen kaikki lopulta. Pikkupala tosin vielä tuosta puuttuu tuon pokkauksen vaihtuessa suoraksi pelliksi:



Maalia vaille olisi tuo kohta, vannehopea siihen sitten tuli päälle ja alapuolellekin. Kestää minkä kestää, hankala paikka muulla keinoin yrittää sitä massailla altapäin:



Siihen loppui tämänkertaiset dokumentaatiot. Reikiä vielä jäi koriin muutama, aikaa noihin tuntuu kuluvan. Projektin yksitoikkoisuuden estämiseksi jotain muutakin, olisi tarkoitus tuollainen tietokoneelle tarkoitettu UPS laittaa Pajeroon invertteriksi, niin saisi vaikka läppärin virtalähteen pelittämään autossa tahi kännykän verkkovirtalaturin. Tehoa vehkeestä irtoaa vain 200 W, mutta jännite on aika nättiä ja reguloitua, luulisin:



----------------------------------------------------
Antaako ajokunto aiheen ajaa aamulla? Alkoholi poistuu verestäsi hitaasti. Yleensä hitaammin kuin luulet. Arvioi oikein ajokuntosi, jos aiot ajaa.
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Jeep tuli taloon... offipete Maasturiprojektit 20 04.04.2008 18:25
Hoyakka tuli taloon Berkele Maasturiprojektit 2 16.04.2007 15:55
Blondi tuli taloon (HJ) pee Tekniikka & Jutustelu 37 31.03.2005 22:09
Koira tuli taloon... Carlos Rakas Päiväkirja 15 10.01.2005 11:46
Talbotti tuli taloon. Tekniikka & Jutustelu 17 14.12.2004 21:40


Sivu luotu: 14:54 (GMT +2).