![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|||
|
|||
![]()
Sähköjohtoja arpoessa voi käyttää kaavaa A = I*p*l/Uvl
Jossa: A= johdinlangan poikkipinta-ala I= virranvoimakkuus p= kuparin ominaisvastus (0,0185 ohm) l= johtimen pituus Uvl= sallittu jännitehäviö Tuosta saatu arvo pyöristetään ylöspäin lähimpään saatavilla olevaan poikkipinta-alaan. kaavalla Uvl= I*p*l/A lasketaan todellinen jännitehäviö. Sallittuja jännitehävöitä: valojohtimet: + johtimessa 0,1V, koko virtapiirissä 0,6V Käynnistimen päävirtajohdin: + johdin 0,5V, koko virtapiirissä 1,0V Tämä siis apinoitu boschin autoteknillisesta taskukirjasta. Mulla on suikassa 2 exiden maxxima classicia takana, niiltä tulee 70mm2 letku pellin alle tee se itse jakopalikkaan johon on liitetty orkkis akussa kiinni olleet piuhat + vinssin virtajohto, päävirtakytkintä en ole vielä tarvinnu. Vinssin ohjaus(warn) toimii mulla kolmella johdolla, releiden maata katkomalla saadaan vinssi päälle ja pois, releiden herätevirralla ohjataan sisään ja ulos, lisänä mulla on kytketty kaukosäädöksi jälkiasennus keskuslukitus härdelli, molemmat työntää virtaa samoihin johtoihin ilman diodeja yms. |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Omavalmistevalojen laillisuus??? | veejii | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 27.06.2005 20:28 |
Kemppi lukon laillisuus | akke | Tekniikka & Jutustelu | 21 | 02.03.2005 15:16 |