Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #2  
Vanha 23.01.2006, 20:48
Ahosensetä:n Avatar
Ahosensetä Ahosensetä ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 01.10.04
Sijainti: Marttila, Finland.
Viestit: 4.066
Perusasetus

Mitä öljyä koneessa on? Oliko lohkolämppäri päällä?

Voisikohan pakkasen hyydyttämä öljy nostaa öljynpaineen, mutta lähteä kiertoon niin hitaasti suodattimen läpi, että öljykalvo laakereissa on liian ohut -> laakerit lämpenevät ja lopulta leikkaavat kiinni.

Jos paluuöljy olisi lämmittänyt öljypohjan, niin ongelma olisi poistunut. Nyt matka oli niin lyhytm että näin ei ehkä ehtinyt tapahtua.

Lohkolämmittimen käyttö voisi pahentaa tilannetta: kone kiertää iloisesti kun sylinterit ovat lämpimät ja palaminen sylintereissä tapahtuu hyvin. Silti öljy on kylmää ja siksi tosi paksua.

Tämä ihan arvailua.


T, Antti
antti@offroadpaja.fi
http://www.offroadpaja.fi/
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit


Sivu luotu: 04:09 (GMT +2).