Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 13.05.2006, 16:08
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Ideoita jousen pultin irroitukseen?


On sitten Vallilan takomassa tehty jousilehti katkenneen tilalle vajaa 160 000 ajettuun Hiluxiin. Ei ole jousen korjaus edennyt ihan myötätuulessa kun jousen etupään kiinnityspultti on jumissa puslassa.

Auton alta ei meinaa päästä hakkaamaan niin lujaa, että pultti irtoisi ulospäin. Yritin vähän pakariakin irroittaa liitoksestaan ja nostaa ylöspäin ja ei tullut mitään.

Seuraavaksi itselle tuli mieleen idea jos hitsaa sisäpuolen mutterin kiinni jousen kannatuskorvakkeisiin, niin sehän pyrkisi työntämään pulttia ulos. Huonossa lykyssä korvakkeet antavat periksi ja pultti ei lähde liikkeelle puslan sisällä olevasta holkista.

Kaveri keksi päinvastaisen idean: rälläköi pultista ulkopuolella olevan kannan irti ja vetää sitä mutterilla sisäänpäin, jolloin pultti voi irrota. Sen on mun mielestä ehkä tähän mennessä paras idea. Väliin voi laittaa jotain prikkoja tms. jos kierre ei meinaa riittää.

Tarkoitus oli, että jos voisi puslan säästää ehjänä. Kuumentamisen otan käyttöön vain jos on pakko.

Onko muita hyviä ideoita?

Note! This message was posted anonymously!

Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Vinkkejä pajeron vetonivelen irroitukseen awd Tekniikka & Jutustelu 11 29.03.2008 14:57
Rangen nokka-akselin pään pultin momentti? rangemies Tekniikka & Jutustelu 2 01.06.2005 20:05
Jousen puslat wagoneriin. Tekniikka & Jutustelu 5 08.04.2005 12:56
bj:n jousen holkit Tekniikka & Jutustelu 12 16.03.2005 21:39
lehti jousen kiinnike hietsu Tekniikka & Jutustelu 7 02.12.2004 17:32


Sivu luotu: 04:09 (GMT +2).