Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 01.01.2006, 14:22
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.073
Perusasetus

Lainaus:
quote:
Käytin mielenkiinnosta tuon oman HJ:n päästötestissä kun tuntui että se päästelee liikaa omasuojasavua maantiellä. No tilannehan oli juurikin niin murheellinen kuin pelkäsin. Eli kun pitäisi päästä alle 2,5 niin päästöt oli noin 4,3.

Ennen testiä ajoin noin 10 minuuttia kierrosmittari tapissa. Mitenkään muuten en testiin valmistautunut. Olen ajanut autolla noin 5500km, aikaisemmista toimenpiteistä konetta kohtaan ei havaintoja, en ole vaihtanut öljyjä.

Diesel korjaamo jossa kävin ei vakuuttanut minua ammattitaidollaan, josko en kyllä itsekään ole mikään koneinsinööri. Ensimmäinen korjausehdotus oli että etsi Saksasta uusi kone! Jotain höpisivät myöhemmin venttiilien säätämisestä, mutta suuttimet eivät kuulemma vaikuta juuri ollenkaan.

Miten paljon olette saaneet päästöjä laskemaan Forte-käsittelyillä, suuttimien vaihdolla, venttiilien säädöllä, jne?

Eräästä toisesta korjaamosta kuulin että nokkaan saattaa kulua kolot venttiilien nostimien kohdalle ja se aiheuttaisi ventiilien vajaatoimintaa. Mitään kokemuksia tästä?

Ja onko suosituksia hyvistä dieselkorjaamoista kaakkois-Suomen alueelta.

--- HJ60, vm.-81, paljon suunnitelmia ja vähän rahaa ---
Aloita siitä ilmanputsarista. Toi dieseltestihän siis ei todellakaan kerro mitään koneen kunnosta, terve kone voi pöllyttää ajokieltolukemiakin jos on vähän kanavat karstaiset ja taas päinvastoin; loppuunajettu mosakin voi hyvillä suuttimilla saada alle 1:n arvoja vaikka kilkattaa ja kolisee ja pukkaa tienoon siniseks aamulla. Yliarvostettu testi.

Giga-Powerin mainostekstistä vielä:
Kesällä 2004 asennettiin Kokkolassa Iveco Trucker kuorma-autoon vm 2000. ILman laitteita oli savutusarvo katsastustoimiston mittarilla mitattuna 0,8. Laitteiden kanssa oli savutusarvo samalla mittarilla mitattuna 0,03 eli savutusarvo väheni yli 99 prosenttia. Välillä ei tehty autolle säätöihin mitään muutoksia.

Tollaset tulokset vois saada ilman mitään muutoksia/säätöjä ihan peräkkäisillä mittauksilla!!!

Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
päästöt pomsahti Tekniikka & Jutustelu 19 20.03.2008 18:53
bj:n päästöt korkeat ahku Tekniikka & Jutustelu 7 30.05.2005 17:01
Päästöt Jp Tekniikka & Jutustelu 0 02.10.2003 21:07
86 tuontivette:Valot & päästöt Vuosimallit 1984-1996 20 04.09.2003 16:23
EVR kuriin! Lars Niilo Paasivirta - Correct Opinions 0 18.12.2001 15:59


Sivu luotu: 18:44 (GMT +2).