Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Osto ja myynti > O/M/V Ajoneuvot
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

O/M/V Ajoneuvot Kaikki kokonaiset ajoneuvot tälle osastolle. Sekä ajokuntoiset, että kokonaisena varaosa-autona myytävät.

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #9  
Vanha 22.12.2005, 22:54
tmato tmato ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.07.04
Viestit: 63
Perusasetus

No nyt alkaa homma kuulostaa sen verran tekniseltä, että pitää kommentoida. Mitä terästä autotehtaat kutsuvat suurlujuusteräkseksi? Oma käsitykseni on että teräs, jota auton koreissa yleisesti käytetään on myötölujuudeltaan luokkaa 360 MPa:ta. Saattaa olla, että joissakin kohdissa on hieman parempaa tavaraa, jolla mennään myötölujuudessa yli 430 MPa:n. Tämä ei sinänsä aiheuta ongelmia korjattaessa hitsaamalla. Pitää vain tehdä jännityksenpoistohehkutus 620 asteessa. Kuulostaa melko korkealta lämpötilalta, mutta onnistuu lämpövastuksilla ja vuorivillalla tilkiten paikallishehkutuksena. No problem! Tosin pitää muistaa pitoajat, jotka löytyy ainakin Ruukin materiaalikäsikirjoista.

Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
kannattaa puhua paskaa tjl Chit-Chat 3 04.02.2007 12:51
Mitä kannattaa maksaa hj:stä? amis Tekniikka & Jutustelu 9 03.07.2006 16:49
mistä kannattaa aloittaa??? Tekniikka & Jutustelu 8 22.10.2005 18:05
parempi pysyä sinkkuna Gazza Romance and Relationships 6 29.01.2004 15:42
Valittaminen kannattaa aina (?) osa II Lars This And That 0 18.02.2002 08:13


Sivu luotu: 05:09 (GMT +2).