Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #11  
Vanha 19.12.2005, 22:42
petr:n Avatar
petr petr ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.01.04
Sijainti: Oulu, .
Viestit: 1.284
Perusasetus

No niin, tilannepäivitystä tästä jos jotakin kiinnostaa. Kysymyksessä/ongelma on siis pääosin siis lavan suojakaaren osuminen ohjaamoon ja painaen lommot sinne "ristiriipunta tyyppisessä tilanteessa" rungon eläessä niin paljon. Tästä siis väännetään kättä, että onko/mikä on kohtuutonta käyttöä vai onko kysymyksessä soveltumattomuus käyttötarkoitukseensa (tavaran virhe). Lisäksi toinen reklamaatio liittyy lavasuojan virheelliseen asennukseen (takana oleva poikittainen kiinnityslista on asennettu vinoon ja se osuu takaluukkuun hiertäen maalin pois siitä)

Kuluttajavalituslautakunta on välissä pyytänyt erilaisia lisäselvityksiä, kuten arvoioita korjaus/maalauskuluista, kopioita erilaisista sopimus- ja muista asiakirjoista.

Nyt sitten lautakunnan kautta tuli maahantuojan vastine. Mukava huomata, että maahantuoja seuraa näitä harrastuspalstoja ja lehtiä maahantuojan vastine menee suunnileen näin:

"olettamuksen mukaan tuotteessa ei ole virhettä, jos se ei poikkea muista vastaavanlaatuisista tuotteista rakenteellisesti ja laadullisesti. Kysesisen ajoneuvon lavan etureunan ja hytin väli on mitattu Oulun Auto Arktia Oy:ssä (herra xxxx xxxx), verrattuna vastaaviin tuotteisiin ja todettu olevan virheetön.

Tarkkaa määritelmää sille, minkälaiseen maastoajoon maastoajoneuvot on tarkoitettu, ei ole. Lähinnä maastoajoneuvon markkinointi "vaativiin olosuhteisiin" tarkoittaa ajoneuvon suorituskykyä teknisesti (pystytään ajamaan vaikeassa maastossa). Käyttäjän vastuulla toki on kaikki siihen liittyvä vaurio niin korissa kuin alustassakin, jos se aiheutuu ulkopuolisista tekijöistä. Tämän ajoneuvon kohdalla pidämme vauriota käyttäjän vastuulla olevana, koska ajoneuvo on joutunut runkonsa puolesta sellaiseen kuormitukseen, jossa sen kapasiteetti korirakenteiden puolesta on ylittynyt. Runko on tarkoitettu joustamaan ja lavan/hytin väli on suunniteltu riittämään normaaliolosuhteissa. Koska väli on sama, kuin muissa vastaavissa tuotteissa, valmistaja ei ole tehnyt valmistuksessa mitään virhettä. Litteenä kyseisen ajoneuvon käytöstä kertova lehtijulkaisu (4x4 magazine, nro 3, elokuu 2005). Offroad toimintaa emme pidä ajoneuvon normaalikäyttönä. Ajoneuvo kykenee siihen, mutta käyttäjällä on vastuu ulkopuolisista vaurioista. Lisäksi ajoneuvosta on useita videopätkiä Oulun Offroad-harrastajien sivustolla (www.offroadoulu.com)"

Lavasuojusasiasta Aro-yhtymän takuuvastaava kuulee ensimmäistä kertaa, joten tämä vaatii Nissan jälleenmyyjän normaalin tarkastuksen mahdollista takuukorjausta varten.

Kunnioittaen,
Aro Yhtymä
Monika Tuominen






Todistetusti " epänormaali käyttäjä ja kohtuuton ylikuormittaja "
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Range & maahantuoja Masu Tekniikka & Jutustelu 3 24.01.2006 18:01
se käyntihäiriö TD5 ja ongelman ratkaisu! lacrits68 Tekniikka & Jutustelu 1 03.09.2004 04:35
taas muuttuu maahantuoja... D1 Tekniikka & Jutustelu 9 24.06.2004 21:56
GM:n maahantuoja vaihtui.. ZR1 Yleiset 1 02.10.2003 09:38
Koulukiusaamisongelman ratkaisu! Lars Niilo Paasivirta - Correct Opinions 0 18.12.2001 16:04


Sivu luotu: 18:51 (GMT +2).