Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #13  
Vanha 06.12.2005, 20:03
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
quote: VMK -
Vaihda ne kumi-poing-poing akselit pois ja tee keinutelinen kärry jos sitä paljon meinaat vedellä. Tuo käy yhden kuopan läpi kahdesti ja hyppää koroketöyssystäkin neljästi!

Joo, ei noissa poing-poing akseleissa vikaa ole ja paljonhan niitä käytetään mutta kun kerran vedät keinuteli-lehtijousi/kierrejousi kärryä niin muuta et enää itsellesi kelpuuta. Kun se kärry on vielä joskus tyhjänäkin perässä niin kyllähän kumivieteri rymmyyttää!

En tekis puoli kippaavaa: hankalampi, painavampi ja huterampi. Miten meinasit kipata? Rungon ja aisan v-putket pokkuutat levystä c-profiiliksi. Mitä korkeampi, sen tukevampi, leveyden kasvattamisella ei jäykkyys juurikan nouse. Profiilin leveydellä ei kovinkaan suurta vaikutusta. Kunnon ajosillat, kyllä ne raadotkin kyytin saa.

Hyvä kun tulee kärryntekoonkin juttua

Kumivieterin haitat on hiukan tiedossa(no ei vetokokemusta itellä), mutta kun kukaan tuttu ei tollasta keinuteliä ollut tehnyt niin tuli toi paketti hommattua... Onko sulla noitten keinutelien hinnoista mitään arviota verrattuna näihin kumimalleihin? No varmaan tää eka versio tehdään noilla kun on hommattuna...

Tuosta kippauksesta juuri juttelin kaverinkin kanssa eilen ja jää varmaan tekemättä kun tulee tota pituutta sen verran paljon...

Mitä meinaat v-putkilla?

Olet siis tehnyt ihan pellistä särmäämällä noita runkoja? Oisko profiilin korkeudesta ja pellinpaksuudesta yms vinkkejä ton kokoseen (2050 x ~6000)kärryyn? Paino? Onko sulla ollut pohja auki vai ei? Ite meinaan vanerin laittaa jos joskus tekee kuomun ja kuljettelee jotain parempiakin vehkeitä niin on suojassa paremmin...

Kaveri teki joskus aikaa sitten kärryn jonkun asuntovaunun akseleille ja se on muistaakseni 1800 x 4500 ja runko on kait 40 x 100 mm aika ohkasta putkea 1.5 mm (?) ja tuo on kestäny hienosti pitkittäin on vissiin 4 salkoa ja poikittain samaa tavaraa jollain jaolla en muista + kiinteät sivulaidat pellistä. Kestosta siis se että sillä on viety jotain hytitöntä pikku massikkaa... No akselit (4 pulttiset) tais vähän olla kovilla mutta runko ei sanonut mitään ("vähän" ylikuormaa) No kaveri ite ei kyllä ollut hinaamassa vaan joku muu, mutta runko siis pysynyt hurjista tavarankuljettajista huolimatta kuosissaan.


Oisko sulla kommenttia kärryn leveyteen / pituuteen?

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
V: HJ60 dynaan tms. Reetu O/M/V Ajoneuvot 4 24.02.2008 20:58
Jos on tarvis kärryä tomikoo Linkit 10 11.08.2005 18:32
Sikakittilukko perään Micco Tekniikka & Jutustelu 17 23.07.2005 17:25
LR overdriven perään PTO? Shuttle Tekniikka & Jutustelu 1 26.03.2005 22:26
Lukkoa perään Dojo Tekniikka & Jutustelu 8 09.01.2005 01:09


Sivu luotu: 15:03 (GMT +2).