Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 23.11.2005, 07:39
luppakorva:n Avatar
luppakorva luppakorva ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 11.10.05
Sijainti: Janakkala, Jokimaa
Viestit: 912
Perusasetus

Purin pumpun illalla. Pummu oli muuten kunnossa, mutta ylipaineventtiili oli jostain syystä jumissa siten että se jäi rakoselleen. Hoonasin venttiilin reikää vähän hiomapaperilla ja pumppu takas kasaan. Alkoi heti toimia. Olis saanu korjattua paikoillaankin jos olis tiennyt missä vika. Koeajolla repes traction bar taka-akselista taas!

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 29.12.2009, 16:19
luppakorva:n Avatar
luppakorva luppakorva ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 11.10.05
Sijainti: Janakkala, Jokimaa
Viestit: 912
Perusasetus

Kyllästyin Pajeron pumpujen kanssa pelaamiseen, kun tuntuu ettei ne kovin kauan pelaa offissa.
Laitoin Mersun pumpun, mutta nyt tahtoo öljyt kovasti kuumeta. Pudotin pumpulta kierroksia hihnapyörillä ja laitoin pienen lauhduttajan, mutta kyllä silti lämpiää. Onkohan Mersun pumppu vaan liian suuri tuottoinen Pajeron simpukalle.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 29.12.2009, 18:34
jampeli:n Avatar
jampeli jampeli ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 16.08.06
Sijainti: Parkano, .
Viestit: 789
Perusasetus

Mä luulen kans että se simpukka ahdistaa. Mulla on suzukissa pajeron simpukka ja aluksi oli 626 mazan pumppu, se kuumeni aina paljon ja lopulta lakkasi tehostamasta. Seuraavaksi laitoin pajeron oman pumpun. Siinäkin samaa lämpeämisongelmaa ja sekin alko leikkaan lopulta kiinni ja lakkas pumppaamasta. Nyt on menossa toinen pajeron pumppu ja sekin lämpenee vähän liikaa. Ei aina kestä kättä pitää säiliön kyljessä. Letkut yms on katottu että on riittävän isoja.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 29.12.2009, 18:43
jupe69:n Avatar
jupe69 jupe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 01.05.07
Sijainti: huittinen, Finland.
Viestit: 1.106
Perusasetus

ihmettelen et miten te saatte ne pumput ylikuumeneen,vettäkö teillä siel on atf:n joukossa.mulla ei oo ollu mitään ongelmia omassa.minkä kokoista putkee ne teen linjat on?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 29.12.2009, 19:55
luppakorva:n Avatar
luppakorva luppakorva ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 11.10.05
Sijainti: Janakkala, Jokimaa
Viestit: 912
Perusasetus

Mulla on vielä Pajeron alkuperäinen paineputki, ajattelin kyllä huomenna käydä teettään siihen uuden vähän paksumman jos auttaisi. Simpukankin vaihdoin, ei vaikutusta.
Yhden simpukan purkasin, että olisko siellä joku paikka mitä vois porata. Mutta en niistä sisuskaluista oikeen mitään ymmärtänyt.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 29.12.2009, 21:50
sumpe:n Avatar
sumpe sumpe ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 23.12.07
Sijainti: Rauma, Finland.
Viestit: 2.000
Perusasetus

Mulla on suitsassa pajeron koko tehostin setti ja joka ajokerran jälkeen pitää vaihtaa öljyt ku tehostus loppuu ja Mersupassa on mersun pumppu ja pajeron simpukka ja se setti toimii mitä nyt 35" pokkeri vähän kyl rasittaa
__________________
Tein itse ja säästin. RASOR
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 29.12.2009, 21:51
Jason_ Jason_ ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.09.09
Sijainti: Kemijärvi
Viestit: 91
Perusasetus

Sori jos lainaan aihetta, mutta kun en haullakaan löytänyt etsimääni tietoa.
Eli kyseessä on toyota landcruiser hj61 -89.
Ohjaus jurraa koko ajan, niin kuumana kuin kylmänäkin tai se heittää hetkeksi jurraamasta, kun auton jättää tyhjäkäynnille ajon jälkeen esim: 5minuutiksi, mutta n.200metrin ajon jälkeen jurraus alkaa taas.

Edellisen omistajan toimesta siihen on laitettu toyotan oma ?moottori?öljynlauhdutin keulalle paluuputkien väliin, syylärin eteen melko ylös. Itse siihen sitten vaihoin tuossa syksyllä uudet nesteet, mutta vika ei sillä kummentunut. Paine puolen putki on laitettu kiertämään tulipellin yläreunasta simpukalle hydrauliikkaletkulla.
Eräs kaveri tuossa arveli simpukan olevan tiensäpäässä, mutta tiiä sitten oisko.

Niin ja jurina tuntuu ratissakin melko selvästi.
__________________
Metässä ollaan ja metsään mennään
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 30.12.2009, 12:46
luppakorva:n Avatar
luppakorva luppakorva ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 11.10.05
Sijainti: Janakkala, Jokimaa
Viestit: 912
Perusasetus

Vähän opiskeltu pumpun anatomiaa. Pajeron simpukka virtaa todennäköisesti vähemmän läpi, kun Mersun, eikä pumpun virtausventtiili tajua laittaa pumppua vapaakierrolle, vaan koittaa kokoajan tehdä painetta simpukalle - kuumenee. Vapaavirtausventtiilin jousi pitäis vaihtaa varmaan pikkuisen löysemmäksi, tai jotain muuta jekkuja. Sumpella siis kuitenkin tämä yhdisteltä pelaa? Onko tehty jotain muutoksia pumppuun tai simpukkaan?
Jasonilla varmaan samaan asiaan liittyvää vikaa, eli simpukka ei virtaa läpi, niinkuin pitäisi tai vapaavirtausventtiili ei toimi niinkuin pitäisi.

Viimeksi muokannut luppakorva : 30.12.2009 14:03
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
vinssini on tehoton? Turboic Tekniikka & Jutustelu 1 04.05.2008 20:43
ohjaustehostin BJ:hin Tekniikka & Jutustelu 2 08.06.2006 06:35
tehoton chevy tiipe Chit-Chat 9 20.10.2005 08:31
BJ:hin ohjaustehostin upi7 Tekniikka & Jutustelu 1 15.09.2005 21:52
Ohjaustehostin SoSo Tekniikka & Jutustelu 5 27.09.2004 10:39


Sivu luotu: 15:24 (GMT +2).