![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
||||
|
||||
![]() Purin pumpun illalla. Pummu oli muuten kunnossa, mutta ylipaineventtiili oli jostain syystä jumissa siten että se jäi rakoselleen. Hoonasin venttiilin reikää vähän hiomapaperilla ja pumppu takas kasaan. Alkoi heti toimia. Olis saanu korjattua paikoillaankin jos olis tiennyt missä vika. Koeajolla repes traction bar taka-akselista taas!
|
|
||||
|
||||
![]()
Kyllästyin Pajeron pumpujen kanssa pelaamiseen, kun tuntuu ettei ne kovin kauan pelaa offissa.
Laitoin Mersun pumpun, mutta nyt tahtoo öljyt kovasti kuumeta. Pudotin pumpulta kierroksia hihnapyörillä ja laitoin pienen lauhduttajan, mutta kyllä silti lämpiää. Onkohan Mersun pumppu vaan liian suuri tuottoinen Pajeron simpukalle ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Mä luulen kans että se simpukka ahdistaa. Mulla on suzukissa pajeron simpukka ja aluksi oli 626 mazan pumppu, se kuumeni aina paljon ja lopulta lakkasi tehostamasta. Seuraavaksi laitoin pajeron oman pumpun. Siinäkin samaa lämpeämisongelmaa ja sekin alko leikkaan lopulta kiinni ja lakkas pumppaamasta. Nyt on menossa toinen pajeron pumppu ja sekin lämpenee vähän liikaa. Ei aina kestä kättä pitää säiliön kyljessä. Letkut yms on katottu että on riittävän isoja.
|
|
||||
|
||||
![]()
ihmettelen et miten te saatte ne pumput ylikuumeneen,vettäkö teillä siel on atf:n joukossa.mulla ei oo ollu mitään ongelmia omassa.minkä kokoista putkee ne teen linjat on?
|
|
||||
|
||||
![]()
Mulla on vielä Pajeron alkuperäinen paineputki, ajattelin kyllä huomenna käydä teettään siihen uuden vähän paksumman jos auttaisi. Simpukankin vaihdoin, ei vaikutusta.
Yhden simpukan purkasin, että olisko siellä joku paikka mitä vois porata. Mutta en niistä sisuskaluista oikeen mitään ymmärtänyt. |
|
||||
|
||||
![]()
Mulla on suitsassa pajeron koko tehostin setti ja joka ajokerran jälkeen pitää vaihtaa öljyt ku tehostus loppuu ja Mersupassa on mersun pumppu ja pajeron simpukka ja se setti toimii mitä nyt 35" pokkeri vähän kyl rasittaa
|
|||
|
|||
![]()
Sori jos lainaan aihetta, mutta kun en haullakaan löytänyt etsimääni tietoa.
Eli kyseessä on toyota landcruiser hj61 -89. Ohjaus jurraa koko ajan, niin kuumana kuin kylmänäkin tai se heittää hetkeksi jurraamasta, kun auton jättää tyhjäkäynnille ajon jälkeen esim: 5minuutiksi, mutta n.200metrin ajon jälkeen jurraus alkaa taas. Edellisen omistajan toimesta siihen on laitettu toyotan oma ?moottori?öljynlauhdutin keulalle paluuputkien väliin, syylärin eteen melko ylös. Itse siihen sitten vaihoin tuossa syksyllä uudet nesteet, mutta vika ei sillä kummentunut. Paine puolen putki on laitettu kiertämään tulipellin yläreunasta simpukalle hydrauliikkaletkulla. Eräs kaveri tuossa arveli simpukan olevan tiensäpäässä, mutta tiiä sitten oisko. Niin ja jurina tuntuu ratissakin melko selvästi.
|
||||
|
||||
![]()
Vähän opiskeltu pumpun anatomiaa. Pajeron simpukka virtaa todennäköisesti vähemmän läpi, kun Mersun, eikä pumpun virtausventtiili tajua laittaa pumppua vapaakierrolle, vaan koittaa kokoajan tehdä painetta simpukalle - kuumenee. Vapaavirtausventtiilin jousi pitäis vaihtaa varmaan pikkuisen löysemmäksi, tai jotain muuta jekkuja. Sumpella siis kuitenkin tämä yhdisteltä pelaa? Onko tehty jotain muutoksia pumppuun tai simpukkaan?
Jasonilla varmaan samaan asiaan liittyvää vikaa, eli simpukka ei virtaa läpi, niinkuin pitäisi tai vapaavirtausventtiili ei toimi niinkuin pitäisi. Viimeksi muokannut luppakorva : 30.12.2009 14:03 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
vinssini on tehoton? | Turboic | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 04.05.2008 20:43 |
ohjaustehostin BJ:hin | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 08.06.2006 06:35 | |
tehoton chevy | tiipe | Chit-Chat | 9 | 20.10.2005 08:31 |
BJ:hin ohjaustehostin | upi7 | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 15.09.2005 21:52 |
Ohjaustehostin | SoSo | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 27.09.2004 10:39 |